رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین :
ورامین به طرح هر خانه یک پایگاه سلامت پیوست
تاریخ انتشار : تیر ۱, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ب.ظ
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین گفت: با اجرای طرح ملی " هر خانه یک پایگاه سلامت" در ورامین، سفیران سلامت در خانواده‌ها تربیت می‌شوند.
 ورامین به طرح هر خانه یک پایگاه سلامت پیوست

به گزارش ندای وارنا؛ دکتر محمدرضا میرزاحسینیان روز یک‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با هدف ارائه خدمات بهداشتی در نخستین سطح انجام شده و با اجرای آن، در هر خانواده یک سفیر سلامت تربیت می‌شود تا خانواده به عنوان اولین سطح جامعه تحت پوشش قرار ‌گیرند.

وی گفت: این طرح در سه بخش ارتقاء سلامت، پیشگیری، درمان و توانبخشی جامعه هدف را زیر نظر دارد و باعث می‌شود تا از مراجعه مکرر افراد به مراکز درمانی کاسته شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین افزود: در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، سفیران سلامت آموزش‌های لازم را در زمینه فشار خون، دیابت، زندگی سالم در سالمندان، احیاء فرد مبتلا به سکته قلبی و مغزی، چگونگی رفتار با فرد دچار سوختگی، راه‌کارهای مقابله با استعمال دخانیات، تغذیه سالم، برخورد با رفتارهای پرخطر و … دریافت کرده و به اعضای خانواده خود منتقل می‌کند تا از تردد مکرر آن‌ها به مراکز درمانی جلوگیری ‌شود.

میرزاحسینیان گفت: طرح  “هر خانه یک پایگاه سلامت” به‌صورت پایلوت در دو روستای خورین از توابع بخش مرکزی و محمدآباد عرب‌ها از توابع بخش جوادآباد ورامین اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان ورامین از ۹۰ هزار خانوار برخوردار است که با دریافت اطلاعات لازم از اجرای این طرح در دو روستای پایلوت، به مرور کل شهرستان در این آن مشارکت داده می‌شوند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 8944
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری