ورامین در اجرای طرح های بیابان زدایی پیشرو است
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب.ظ
 
امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: ورامین یکی از شهرستان های پیشرو در اجرای طرح های بیابان زدایی به شمار می آید.
 ورامین در اجرای طرح های بیابان زدایی پیشرو است

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در جریان بازدید از طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان گفت: ورامین یکی از شهرستان های پیشرو در اجرای طرح های بیابان زدایی به شمار می آید.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی، این اقدامات را زیر بنایی و تاثیرگذار در رونق تولید و جهش تولید دانست و اظهار داشت: با حفظ و توسعه منابع طبیعی بستر مناسب برای تولید و اشتغال فراهم می شود که از این رو لازم است حفاظت و گسترش فعالیت های منابع طبیعی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گیرد.
محمودی تصریح کرد: اجرای طرح ها و پروژه های منابع طبیعی در جلوگیری از بیابان زدایی و کنترل ریزگردها و همچنین بازگشت زندگی به روستاها نقش بسیار مهمی داشته است.
امام جمعه موقت شهرستان ورامین تاکیدکرد: این شهرستان به لحاظ داشتن اکوسیستم های طبیعی می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری استان تهران مد نظر قرار گیرد.
در حاشیه این بازدید سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: با توجه به بیابانی بودن این شهرستان، طی سال های اخیر حدود ۱۱هزار هکتار عملیات بیابان زدایی و تثبیت شن های روان در منطقه ابردژ ورامین به مرحله اجرا درآمده است.
اصغر سپه وند افزود: در دو سال گذشته و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۵۵۰ هکتار از مراتع سیاهکوه این شهرستان زیر پوشش پروژه ذخیره نزولات آسمانی با احداث هلالی های آبگیر و بذرکاری از گونه درمنه دشتی قرار گرفته  است.
این مسئول منابع طبیعی شهرستان های ورامین و قرچک نقش مشارکت مردمی را در توسعه پایدار و موفقیت طرح های منابع طبیعی مورد تأکید قرار داد.
گفتنی است در این بازدید یکروزه که با هدف آشنایی با طرح های بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و اثر بخشی این گونه فعالیت ها در زمینه های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفت، از طرح های بیابان زدایی و جنگل های دست کاشت تاغ در منطقه ابردژ، مرتعداری ۱۲ امام و مکرش، آبخیزداری و تالاب بند علی خان بازدید به عمل آمد. شهرستان ورامین دارای ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان حدود۱۹۰هزار هکتار مراتع و حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی بیابانی است.
انتهای پیام /ف
کد مطلب: 7484
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری