رئیس شورای شهرستان ری:
ورودی «آرادکوه» به ۱۰‌درصد میزان فعلی برسد/ جابجایی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست
تاریخ انتشار : مرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۲۹ ب.ظ
 
رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به لزوم رسیدگی به موضوع دفن و تفکیک آرادکوه گفت: امیدواریم با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ورودی آرادکوه به حداقل و در واقع به ۱۰ درصد ورودی فعلی برسد.
 ورودی «آرادکوه» به ۱۰‌درصد میزان فعلی برسد/ جابجایی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست

به گزارش ندای وارنا؛ جعفر شربیانی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از آنها در مورد معضلات آرادکوه و بحث ریزش شیرابه ها در شهر کهریزک توضیح داد: یکی از معضلات اساسی شهرستان ری مجتمع دفع پسماند آرادکوه است که به واسطه قدمت با شهرستان ری عجین شده است اما در کارگروه های ویژه شورای شهرستان ری و شورای شهر تهران در خصوص معضلات مربوط به آرادکوه پیگیر حقوق مردم این منطقه بوده ایم.

وی ادامه داد: فیلم منتشر شده از ریزش شیرابه در خیابان‌های کهریزک دردآور بود و البته این معضلی است که از سال‌ها پیش در ری شاهد آن هستیم و واقعا مناسب و شایسته نیست که با این میزان از اعتراض و گلایه مردم بازهم این گونه بهداشت، سلامت و ایمنی مردم خدشه‌دار شود.

شربیانی با تأکید بر برخورد با عوامل این کوتاهی، گفت: به منظور رسیدگی به موضوع ریزش شیرابه در سطح شهر کهریزک شرکت مربوطه را احضار کردیم و مجدداً تذکرات ابلاغ شد و درحال حاضر نیز با توجه به فیلم جدیدی که از ریزش شیرابه از همان خودروی حامل زباله به دستم رسیده، مجدداً پیگیری خواهم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ورودی آرادکوه به حداقل و در واقع به ۱۰ درصد ورودی فعلی که ۸ هزار تن است، رسید.

شربیانی کاهش زباله ورودی به آرادکوه را تنها با راه‌اندازی مراکز ام. آر. ف امکان پذیر دانست و تصریح کرد: جابه‌جایی آرادکوه در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و تجهیزات فعلی در طول ۶۰ سال گذشته در این منطقه استقرار یافتند لذا تغییرات نیز باید با شیب ملایمی عملیاتی شود اما می‌توان ورودی زباله را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اقدامات حوزه خدمات شهری در محدوده بخش کهریزک ابراز داشت: در محدوده کهریزک دو پروژه مهم عمرانی در محور کهریزک در حال رسیدگی است و مطالعات آن انجام شده در بودجه گنجانده شده که به زودی عملیاتی و بهره‌برداری خواهد شد.

شربیانی با اشاره به مطالبه اصحاب رسانه برای اختصاص یکی از سرای محلات گفت: ایجاد سرای رسانه متناسب با ظرفیت‌های قانونی شهرداری منطقه ۲۰ بررسی و در چارچوب مقررات این پیشنهاد خوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه همواره در طول ۲ سال خدمت در شورای شهرستان ری بر وحدت تأکید شده است، گفت: در هیچ صحبت، اظهارنظر و بیانیه‌ای از شورای شهرستان ری پیامی فاقد وحدت نداشتیم زیرا که وحدت موجب پیشرفت و آبادانی شهرری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به موضوع تعاونی مسکن اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: نوید می دهم که بررسی موضوع تعاونی مسکن اصحاب رسانه را با توجه به ظرفیت‌های شهرداری منطقه ۲۰ با کمک کارگروه رسانه پیگیری خواهیم کرد و ظرفیت‌ها را به زودی احصا و با به کار گیری ظرفیت‌های شهرداری منطقه ۲۰ اقدام خواهیم کرد.

بهره برداری از میدان شهرری تا دهه فجر

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران هم به خبرنگاران گفت: پروژه پیاده‌رو سازی، مرمت و احیای میدان اصلی شهرری با پیگیری‌های شورای شهرستان ری از سال گذشته توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران آغاز شده است.

وی افزود: با وجود استعلام‌ها از دستگاه‌های خدماتی در زمان مطالعات پروژه پاسخی مبنی بر وجود زیرساخت دریافت نشد، اما زمانی که عملیات عمرانی آغاز شد که زیرساخت‌های مربوط به برخی ادارات نمایان و در جهت پاکسازی اقدام شد.

به گفته شنگی، جمع آوری کابل و سیم و لوله ها بیش از سه ماه طول کشید و به دلیل مناسبت های مختلف در مقطعی مجبور به تعطیلی و جمع آوری کارگاه شدند و پس از پایان مراسم مجدد کارگاه آغاز به کار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق وعده سازمان زیباسازی، پروژه میدان اصلی شهرری تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: 13866
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری