ورود دستگاه قضا به پرونده سقوط کودک در کانال آب ری – ورامین
تاریخ انتشار : آذر ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۹ ب.ظ
 
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: دستگاه قضائی بخش خاوران با ورود به موضوع سقوط کودک هفت ساله در کانال آب ری - ورامین تحقیقات در این رابطه را آغاز کرد تا علل وقوع این حادثه ناگوار مشخص و مقصران آن به عموم شهروندان معرفی شوند.
 ورود دستگاه قضا به پرونده سقوط کودک در کانال آب ری – ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ مهدی باب الحوائجی روز چهارشنبه درپی وقوع حادثه تلخ مرگ کودک خردسال در اثر سقوط به درون کانال آب ری – ورامین اظهار داشت: از دقایق اولیه وقوع این حادثه تلخ پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت و با اعزام تیم های امدادی و جستجو به محل حادثه عملیات جهت پیدا کردن پیکر متوفی آغاز شد و به موازات این اقدامات ستاد مدیریت بحران بخش خاوران به ریاست بخشدار و باحضور اعضا تشکیل و با بررسی جوانب امر تصمیمات لازم اخذ شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه ستاد مدیریت بحران دستورات لازم جهت اجرای اقدامات پیشگیرانه و ایمن سازی محدوده کانال جهت جلوگیری از حوادث مشابه به شهرداری قیامدشت و اداره امور آب منطقه ای صادر که عملیات اجرایی محصور کردن اطراف کانال ظرف مدت یک هفته انجام شود.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: به علت قرارگیری حدود ۸۰۰ متر از طول کانال در محدوده شهری قیامدشت مقرر شد شهرداری این شهر عملیات اجرایی نصب نیوجرسی به ارتفاع ۲ متر را از فردا صبح آغاز کند، ضمنا عملیات جستجو پیکر باتوجه به موقعیت خاص کانال و وجود خطرات احتمالی برای تیم جستجو درحال حاضر متوقف بوده که با روشن شدن هوا جستجو مجددا آغاز شد.

باب الحوایجی با دادن اطمینان به خانواده متوفی برای پیگیری این واقعه تلخ، خاطرنشان کرد: مسوولان و مدیران با پیگیریهای مجدانه این واقعه ناگوار را تا حصول نتیجه پیگیری و با مقصر یا مقصرین حادثه برخوردهای لازم قضائی و اداری صورت خواهد گرفت که به نحو مقتضی به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

فرماندار ری در پایان خطاب به شهروندان گفت: اینجانب به نوبه خود بدلیل قصور احتمالی رخ داده در وقوع این حادثه تلخ از عموم شهروندان و متدین شهرستان ری و شهر قیامدشت عذرخواهی و از درگاه خداوند سبحان طلب بخشش و از عموم همشهریان طلب حلالیت دارم.

وی یادآور شد: ضمن ابراز تأسف عمیق از بروز این حادثه و عرض تسلیت و تعزیت به خانواده معزی بویژه پدر و مادر داغدیده این کودک از دست رفته، خود را در غم ایشان شریک دانسته و برای پدر و مادر و کلیه بازماندگان از درگاه خداوند منان طلب صبر می نمایم.

سال ۱۳۶۰ خورشیدی کانال انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین افتتاح شد؛ بیشترین طول این کانال در شهرستان ری واقع شده و با گذشت زمان و افزایش وسعت و جمعیت این شهرستان بخش هایی از این کانال که در مجاورت مناطق مسکونی قرار گرفته بدون حفاظ باقی مانده است؛ در واقع این کانال انتقال پساب تهدیدی بالقوه برای اهالی مناطق به ویژه کودکان محسوب می شود و فقط در ۲ سال اخیر شاهد غرق شدن چهار کودک چهار تا ۱۲ ساله در کانال عباس آباد بوده ایم.

منبع: حیات

کد مطلب: 14925
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری