وصول بدهی نیمی از کارگران کارخانه لبنیات
تاریخ انتشار : شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۲۸ ب.ظ
 
داداشی گفت: تمام کارگرانی که برای معوقات خود به این اداره شکایت کرده بودند، بعد از اینکه رای مربوط به خودشان را از ما گرفتند، به اجرای احکام دادگستری مراجعه کرده و آرای تقریباً نیمی از این کارگران اجرا شده و به معوقات خود رسیدند.
 وصول بدهی نیمی از کارگران کارخانه لبنیات

به گزارش ندای وارنا؛داداشی رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان ورامین گفت‌در خصوص وضعیت کارگران کارخانه لبنیات وارنا بیان کرد: تاا شهریور ماه سال گذشته کارگران کارخانه لبنیات وارنا مشکلی در خصوص وضعیت حقوق و مزایاا  نداشته‌اند.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال گذشته تاخیر در پرداخت حقوق کارگران این کارخانه کم‌کم به وجود آمد که در ماه‌های پایانی سال گذشته این مسئله به معضلی بزرگ تبدیل شد و کارگران به دلیل حقوق‌های معوقه اعتراض و اعتصاب می‌کردند.

داداشی ضمن بیان اینکه کارفرما دلیل بدهی‌های معوق به کارگران را نبود سرمایه در گردش و همچنین بدهی به بانک‌ها بیان کرده بود، گفت: بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در کارخانه لبنیات وارنا مشغول بودند که بعد از ایجاد این وضعیت برای کارگران، مسوولین کارخانه تصمیمم  به تعدیل نیرو و تمدید نکردن قرارداد کارگران گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مشکلات کارفرما تشدید شده و ادامه کار برای آن‌ها امکان‌پذیر نبود در نتیجه تعدیل‌های عمده رخ داد و به‌صورت دسته جمعی قراردادهای کارگران تمدید نمی‌شد.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی ورامین افزود: کارگران طبق قانون کار به اداره کار شکایت کرده و ما نیز برای تعیین تکلیف سریع این کارگران عزیز، با همکاری همکارانمان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به این کارخانه را در دستور کار خود قرار دادیم.

داداشی با بیان اینکه طی کمتر از یک ماه دستورات مربوط به کارگران کارخانه وارنا صادر شد، تصریح کرد: تمام کارگران بعد از اینکه رای مربوط به خودشان را از ما گرفتند، به اجرای احکامم دادگستری مراجعه کرده و آرای تقریباً نیمی از این کارگران اجرا شده و به معوقات خود رسیدند.

وی اظهار داشت: بنا به گفته کارگران اموالی به نام کارخانه شیر وارنا وجود ندارد تا مصادره  شده و بدهی مابقی کارگران پرداخت شود.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی ورامین بیان کرد: در حال حاضر پرونده‌ای در اداره کار شهرستان ورامین مربوط به کارگران لبنیات وارنا وجود ندارد که نیاز به بررسی ما داشته باشد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 3724
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری