وعده مسئولان برای تامین زمین برای استقرار یگان ویژه ورامین
تاریخ انتشار : شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب.ظ
 
زمزمه های انتقال یگان ویژه شرق استان تهران از ورامین در صورت عدم تامین زمین در حالی مطرح شده است، که مسئولان وعده واگذاری زمین را می دهند.
 وعده مسئولان برای تامین زمین برای استقرار یگان ویژه ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ در استان تهران و از زمانی که شهرستان کرج از این استان جدا و استان البرز تشکیل شد، سه فرماندهی انتظامی مختلف ایجاد شد و با توجه به اهمیت این استان از نظر جمعیتی و نیز استقرار پایتخت کشور، سه شهرستان تهران، ورامین و شهریار محل استقرار سه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، شرق استان تهران و غرب استان تهران شدند.

سال ۹۰ بود، که خبر موافقت فرمانده وقت نیروی انتظامی با تشکیل فرماندهی شرق استان تهران شامل شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، پردیس، پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا به مرکزیت ورامین رسانه‌ای شد.

ناجا تصمیم به انتقال یگان ویژه شرق استان تهران گرفته است

اما حال که از آن خبر ۹ سال گذاشته و از استقرار این فرماندهی در ورامین نیز حدود پنج الی شش سال می‌گذرد، شاهد مشکلات زیرساختی برای استقرار یگان ویژه انتظامی به عنوان یکی از مهمترین یگان‌های این فرماندهی هستیم و بارها زمزمه کوچ این فرماندهی از ورامین و استقرار در یکی از شهرستان‌های دیگر شنیده می‌شود و این زمزمه‌ها تا جایی جدی است، که یک فرد مطلع در فرماندهی انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: از سه سال پیش مصوب شده که شهرداری ورامین سه و نیم هکتار زمین در منطقه «آجربست» برای ساخت یگان ویژه اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: اما متأسفانه علیرغم دستور صریح استاندار تهران در هفته ناجا سال قبل تاکنون شهردار و شورای شهر و فرماندار ورامین هیچ اقدامی در خصوص اختصاص این زمان نکرده‌اند و ناجا تصمیم گرفته تا خرید زمین و ساخت آن یگان ویژه را به نقطه‌ای دیگر منتقل کند.

این فرد توضیح داد: البته زمینی در جواد آباد معرفی کرده‌اند، که این زمین توسط کارشناسان ناجا تأیید نشده است.

درخواست امام جمعه موقت ورامین از مسئولان؛ نگذارید یگان ویژه از منطقه برود

امام جمعه موقت ورامین که یکی از افراد پیگیر برای استقرار فرماندهی ویژه شرق استان تهران در این شهرستان است، نیز ضمن تأیید تصمیم ناجا مبنی بر خروج از ورامین گفت: حضور یگان ویژه در شهرستان ورامین نیازمند فراهمی زیرساخت‌ها و ابزار لازم است، اما متأسفانه کوتاهی برخی از مسئولان در اختصاص زمین و امکانات مورد نیاز استقرار یگان ویژه سبب شده تا ناجا تصمیم بر استقرار این یگان در مکانی به غیر از ورامین بگیرد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی به سابقه ورامین در انقلاب اسلامی و نیز موقعیت سوق الجیشی این شهرستان در استان تهران اشاره کرد و افزود: مسئولان شورای تأمین ورامین و نیز استاندار تهران به عنوان رئیس شورای تأمین استان به خوبی بر این موقعیت واقف هستند و دستور ویژه استاندار تهران در سال گذشته مبنی بر فراهم شدن زیرساخت‌ها برای استقرار یگان ویژه نشان دهنده این امر است، اما تاکنون اقدام عملی از سوی شهرداری ورامین دیده نمی‌شود.

طی یکی دو هفته آینده معضل تأمین زمین برای استقرار یگان ویژه رفع می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران نیز در پاسخ به سوال مبنی بر نگرانی‌های موجود در خصوص جابجایی یگان ویژه از ورامین اظهار داشت: در این خصوص جای نگرانی نیست، چرا که اقدامات لازم برای واگذاری زمین برای استقرار یگان ویژه در حال انجام است و فرمانداری و شهرداری ورامین وظیفه خود می‌داند، که نیازهای استقرار یگان ویژه را فراهم کند.

حمیدرضا گودرزی اضافه کرد: ممکن است، امکان تأمین زمین سه و نیم هکتاری در مرکز شهر ورامین که مطالبه نیروی انتظامی است، میسر نباشد، اما همین زمین در منطقه‌ای کمی عقب تر تخصیص داده می‌شود و جای نگرانی نیست.

معاون استاندار تهران به موقعیت استراتژیک ورامین در تأمین امنیت منطقه شرق استان تهران اشاره کرد و گفت: امکان ندارد، بتوانیم، از استقرار یگان ویژه در ورامین چشم پوشی کنیم، مگر می‌شود، فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در یک شهرستان مستقر شود و یگان ویژه این فرماندهی را به شهرستان دیگر ببریم.

گودرزی گفت: گمان می‌کنم، توافقی برای زمین تا یک الی دو هفته دیگر انجام و دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود رفع شود.

زمینی در محدوده شهر ورامین نداریم

این اظهارات در حالی توسط معاون استاندار تهران صورت می‌گیرد، که رئیس شورای شهر ورامین آب پاکی را روی دست ناجا ریخته و به خبرنگار مهر می‌گوید: در محدوده شهر ورامین با معضل زمین مواجهیم و زمینی با مشخصات مورد نظر ناجا در این شهر نداریم و در ورامین مشکل جدی زمین داریم.

سید رضا احمدی می‌افزاید: ممکن است، بتوان آن طرف کانال آب که در محدوده بخش است، زمینی برای استقرار یگان ویژه اختصاص داد، که البته من نمی دانم و این امر در حوزه تصمیم گیری بخشداری و فرمانداری ورامین است، اما آنچه می‌توانم بگویم، این است، که در ورامین چنین زمینی نداریم، که در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم.

وی گفت: ممکن است، مالکی بیاید و توافقی در محدوده شهری با شهرداری بکند و در این صورت اگر استانداری و فرمانداری حمایت کنند، ما حاضریم سهم شهرداری را برای اختصاص یگان ویژه در اختیار آنها قرار دهیم.

اطمینان می‌دهم، یگان ویژه از منطقه منتقل نخواهد شد

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر اطمینان داد، که یگان ویژه از این شهرستان منتقل نخواهد شد و افزود: شرق استان تهران به مرکزیت ورامین به دلایل مختلف اهمیت خاصی دارد و مسائل اجتماعی، حضور اتباع خارجی و… در این منطقه بر اهمیت آن افزوده است.

حسین نوش آبادی ادامه داد: به همین دلیل می‌بایست، حضور نیروهای انتظامی که حافظ امنیت مردم هستند، در این منطقه تقویت شود، کسی نمی‌تواند، اهمیت حضور یگان ویژه در مواقع لزوم در این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر را نادیده بگیرد.

در جلسه‌ای با فرمانده ناجا بر تداوم حضور یگان ویژه در ورامین تاکید می‌کنم

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حفظ استقرار یگان ویژه در ورامین گفت: نباید به دلیل نبود امکانات چنین دفتر و حضور ارزشمندی را از دست بدهیم، آقایان در نیروی انتظامی نیز درخواست زیادی ندارند و فضا و زمین مناسب برای استقرار می‌خواهند، که مطالبه‌ای کاملاً معقول است.

وی از قرار بازدید خود از یگان ویژه فرمانده انتظامی شرق استان تهران و نیز دیدار با فرمانده انتظامی در روز پنجشنبه خبر داد و اضافه کرد: برای پنجشنبه ۱۳ شهریور قرار بازدید و ملاقات از یگان ویژه و با فرمانده انتظامی شرق استان تهران گذاشته‌ام و قطعاً در این دیدار موضوعات موجود را از نزدیک بررسی کرده و با همکاری فرمانداران و شهرداران منطقه راه حلی برای تأمین خواسته‌ها خواهیم اندیشید.

نوش آبادی گفت: حضور یگان ویژه در منطقه بسیار ارزشمند است و با تأمین خواسته آنها، اجازه خروج آن را نمی‌دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین از دیدار خود با سردار اشتری فرمانده ناجا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: قطعاً اهمیت حضور یگان ویژه در منطقه را در جلسه‌ای با فرمانده ناجا بررسی می‌کنم، طبیعی است باید تلاش بیشتری کنیم، تا نه تنها این یگان در ورامین بماند، بلکه هر روز بر قدرت و امکانات آن افزوده شود و بنده در این راستا نهایت سعی خود را خواهم کرد.

مساله در حال حل شدن است

سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران نیز در پیامکی که به خبرنگار مهر ارسال کرد، اظهار داشت: مساله در حال حل شدن است و معاون انتظامی و امنیتی استاندار تهران در جریان روند کامل حل موضوع قرار دارد.

۱۰ هکتار زمین در شهر جوادآباد به یگان ویژه اعطا و صورتجلسه شده است

فرماندار ورامین، به عنوان رئیس شورای تأمین این شهرستان و فردی که می‌بایست، دستور صریح استاندار تهران در هفته ناجا سال گذشته را پیگیری کند، نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زمینی به وسعت ۱۰ هکتار در شهر جوادآباد به یگان ویژه اختصاص داده شده است، افزود: اهمیت حضور یگان ویژه در منطقه برای ما مشخص است و در آن بحثی نیست.

حسین کاغذلو ادامه داد: زمین ارائه شده در شهر جوادآباد است و صورتجلسه تحویل در این خصوص هم داریم، که می‌تواند با توجه به فضای کافی محلی برای آموزش و استقرار و بسیاری از امور فنی باشد، اما دوستان می‌گویند، که واحد فنی و مهندسی نیروی انتظامی این زمین را تأیید نکرده است.

وی گفت: باید ظرفیت و امکانات شهرستان نیز مورد توجه قرار گیرد، در شهر ورامین زمینی به وسعت شش هکتار داشتیم، که به ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران اعطا شد و در حال حاضر زمین مورد نظری در شهر ورامین نداریم، ولی تلاش داریم، که زمینی مورد نظر یگان ویژه تأمین شود، اما در حال حاضر این امکان نبوده است.

در هر صورت، به نظر می‌رسد، که استقرار یگان ویژه فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در منطقه آن قدر مهم باشد، که همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول هر آنچه در توان دارند، برای تداوم این استقرار و فراهم شدن شرایط حضور به کاربندند.

امیدواریم، این امکان، با هماهنگی و تأمین زیرساخت‌ها از منطقه نرود.

کد مطلب: 10381
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری