سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌قرچک:
پایگاه‌های تغذیه سالم در تمامی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد
تاریخ انتشار : مهر ۱, ۱۴۰۲ ۲:۱۶ ب.ظ
 
سرپرست مدیریت آموزش‌‌وپرورش شهرستان قرچک، گفت پایگاه‌های تغذیه سالم اهمیت بسزایی دارد و در تمامی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.
 پایگاه‌های تغذیه سالم در تمامی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ندای وارنا؛ روح‌الله فراهانی، سرپرست مدیریت آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌ قرچک در جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش که با حضور فرماندار، شهردار و دیگر مسئولین همزمان با هفته‌ دفاع مقدس و بازگشایی مدارس تشکیل شد، در ابتدای سخنان خود پیرامون گرامیداشت هفته‌ دفاع‌مقدس، آن را گنجی پایان ناپذیر دانست و عنوان کرد: یکی از نکاتی که هرساله در مدارس باید مورد اهمیت قرار بگیرد، بزرگداشت هفته‌ دفاع‌مقدس است که مبادا این موضوع به فراموشی سپرده شود؛ ملت ایران مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌ های رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس هستند.‌

وی در ادامه از اقدامات شهرستان درخصوص پروژه‌ مهر و بازگشایی مدارس گفت و عنوان کرد: در آستانه فرا رسیدن سال‌ تحصیلی جدید آموزش‌و‌پرورش با همت مدارس توانسته پروژه‌های مهمی را به انجام برساند که یکی از مهترین آن‌ها افتتاح چند مدرسه جدید در شهرستان بوده است؛ همچنین با کمک‌شهردار صد دستگاه کولر در مدارس مختلف نصب خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های هرساله پروژه مهر مدارس اظهار کرد: پروژه مهر هرساله از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهرماه در مدارس مختلف آغاز می‌شود و مدارس خود را برای شروع سال تحصیلی جدید و آماده‌سازی مدرسه‌ای پر نشاط آماده می‌کنند. همچنین با برگزاری جشن شکوفه‌ها و در مدارس داورزنی و کودک‌مسلمان رضایت دانش‌آموزان را به چشم دیدیم.

در ادامه محسن خرمی‌شریف، شهردار شهرستان‌ قرچک در پاسخ به اظهارات فراهانی افزود: محوطه‌سازی‌ و تجهیز لوازم ورزشی یکی از اقداماتی است که تا مرحله بازدید از مدرسه رفته‌ایم؛ وسایل دستگاه ورزشی باید یک هماهنگ‌سازی خاص برخلاف رنگ وسایل ورزشی در فضای‌عمومی باشد.

محمد‌حسین حافظی معاون آموزشی و تربیت‌بدنی آموزش‌و‌پرورش پایگاه‌های تغدیه سالم را باعث شادکامی بیشتر دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: پایگاه‌های تغذیه سالم در تمامی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و اهمیت بسزایی دارد؛ پایگاه‌های تغذیه سالم دو هدف را دنبال می‌کند که عبارتند از ارائه تغذیه‌سالم و جلوگیری از عرضه مواد کم ارزش و ساماندهی مناسب پایگاه‌های تغذیه سالم، امید است که تمامی مدارس با کمک کارشناسان سلامت این دو هدف را دنبال کنند.

حافظی ادامه داد: داشتن تغذیه‌سالم یکی از مهترین موضوعاتی است که باعث می‌شود احساس شادمانی در دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد لازم به ذکر است تغذیه‌ سالم از مشکلات جسمی دانش‌آموزان نیز جلوگیری می‌کند.

صمد سلطانی فرمانده سپاه ناحیه ۱۵ خرداد شهرستان‌ قرچک علاوه بر تبریک هفته‌ دفاع‌ مقدس و تقدیر از کادر آموزشی و‌ پرورشی شهرستان عنوان کرد: در تمامی مدارس پستی‌ها و بلندی‌های زیادی وجود دارد که آموزش‌و‌پرورش هر ساله در تلاش است که این مشکلات را رفع کند و تاکنون نیز توانسته وظیفه‌ خطیر خود را به خوبی انجام دهد همچنین امید است با توجه به مقارن شدن هفته‌ دفاع‌ مقدس با بازگشایی مدارس، مسئولان پرورشی مدارس نیز برنامه‌های خاصی در هفته‌ دفاع‌ مقدس تدارک دیده باشند.

در پایان علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار، ضمن تشکر از حضور فعال تمامی روسا و زحمات داورزنی مدیر سابق آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ قرچک اظهار کرد: در زمان مدیریت رضا داورزنی آرامش خوبی در آموزش ‌و‌ پرورش حاکم بود و توانستیم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم.

فرماندار در آستانه‌ هفته دفاع‌ مقدس از تفکر بسیجی را مورد اهمیت دانست و عنوان کرد: رزمندگان ۸ سال دفاع‌مقدس در جنگ تحمیلی رشادت‌های زیادی انجام دادند و مسئولین نیز باید تفکر بسیجی را سرلوحه‌ی کار خود قرار بدهند.

وی در ادامه افتتاح مدارس جدید را در شهرستان الزامی دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان‌قرچک با موضوع کمبود مدارس روبه‌رو هستیم که با همت مسئولین و خیرین مدرسه‌ساز انشالله این مشکلات رفع شود و در سال‌های آینده با این مشکلات روبه‌رو نباشیم.

فاتحی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته دانش‌آموزان مقام های استانی و کشوری زیادی کسب کرده‌اند و باید روابط‌عمومی های آموزش‌و‌پرورش و فرمانداری به این موضوعات توجه داشته باشند و از دانش‌آموزان نیز تقدیر به عمل بیاورند.

کد مطلب: 14216
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری