پروژه کنترل و پخش سیلاب سنگتراشان ری آبخوان‌های دشت ورامین را تغذیه می‌کند
تاریخ انتشار : آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۱۲ ب.ظ
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان تهران گفت: پروژه کنترل و پخش سیلاب سنگتراشان ری، آبخوان‌های دشت ورامین که از دشت‌های بحرانی کشور است را تغذیه می‌کند.
 پروژه کنترل و پخش سیلاب سنگتراشان ری آبخوان‌های دشت ورامین را تغذیه می‌کند

به گزارش ندای وارنا؛

علی کیان در جریان بازدید از پروژه کنترل و پخش سیلاب در حوزه آبخیز سنگتراشان شهرستان ری در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری تهران اظهار داشت: ۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در حوزه‌های آبخیز استان تهران در حال اجرا است که این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی۷۰ درصدی دارند.

وی با اشاره به اثرات پروژه‌های آبخیزداری تأکید کرد: با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری ضمن مدیریت سیلاب، خسارات و تبعات سیل به طور محسوسی کاهش یافته و علاوه بر حفظ منابع پایه آب و خاک سفره‌های آب زیرزمینی نیز تقویت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در مورد پروژه کنترل و پخش سیلاب در حوزه آبخیز سنگتراشان شهرستان ری افزود: در این پروژه ۸۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی برای ایجاد پشته‌های خاکی با تراکم ۸۵ درصد و احداث سازه سنگی – ملاتی به حجم حدودی ۵ هزار مترمکعب برای احداث بند انحرافی و سرریزهای روی پشته‌ها انجام می‌شود همچنین حدود ۱۷۰ هکتار عملیات بیولوژیک در قالب بوته‌کاری با گونه آتریپلکس در این پروژه اجرا می‌شود.

کیان در پایان با اشاره به اثرات پروژه حوزه آبخیز سنگتراشان شهرستان ری خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ زمینه ایمن‌سازی مراکز سکونتی و صنعتی پایین دست و اتوبان تهران – مشهد در برابر خطرات سیل را فراه می‌کند ضمن اینکه آبخوان‌های دشت ورامین که از دشت‌های بحرانی کشور است نیز تغذیه می‌شود.

کد مطلب: 5663
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری