پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان قرچک تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
تاریخ انتشار : شهریور ۲۹, ۱۴۰۲ ۶:۱۳ ب.ظ
 
پروژه سبحان 2 قرچک پس از ده سال بلاتکلیفی، با پیگیری میدانی و اقدام عملیاتی بانک مسکن تا دهه فجر امسال تکمیل و آماده تحویل می‌شود.
 پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان قرچک تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ندای وارنا؛ مدیرعامل بانک مسکن طی چندین حضور میدانی خود در محل پروژه، ضمن مذاکره با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران پروژه، فرماندار و شهردار ورامین به بررسی دلایل عدم پیشرفت پروژه، سازه‌ها و استحکامات منطقه و واحدهای مسکونی پرداخت.
بنا به دستور مدیرعامل بانک مسکن، تحقیق و تفحص برای ایمن‌سازی زیرساخت‌ها و عملیات اجرایی تکمیل واحدها از شهریورماه امسال آغاز شد.
مسوولیت اجرای عملیات ایمن سازی و تکمیل واحدهای پروژه سبحان ۲ بر عهده سه شرکت عمرانی مسکن گستر، سرمایه گذاری مسکن البرز و بازرگانی مهر مینای کیش از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن است و کارگاه عملیاتی متشکل از ۴۰۰ نیروی انسانی و ماشین آلات پیشرفته ساختمانی با تمام ظرفیت در منطقه مشغول به کار شده است.
در حال حاضر آزمایش و بررسی خاک بستر فونداسیون ضلع جنوبی منطقه نیز در آزمایشگاه مکانیک و خاک وزارت راه و شهرسازی در مرحله انجام است تا در صورت نیاز عملیات بهسازی، تثبیت و تحکیم خاک بستر در محل اجرا شود.
از اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل پروژه طی دو هفته گذشته می‌توان به انجام زیرسازی رنگ، تامین و اجرای تجهیزات مکانیکی و برق، انجام تست‌های لوله‌های آب و فاضلاب، زیرساخت لوله‌های مسی اسپیلت‌ها، تایید و نصب اکثر تجهیزات برقی، تامین و نصب تجهیزات آبرسانی بلوک‌ها اشاره کرد.
پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان ۲ قرچک که از سال ۸۳ توسط بخش خصوصی کلنگ‌زنی شده و در سال ۹۳ فرایند ساخت آن به مرحله تکمیل رسیده است؛ به دلایلی اعم از عدم استحکام و ایمنی ساختمان‌ها و نشست آن‌ها، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها تاکنون به بازار مسکن عرضه نشده است.
در همین راستا، رییس جمهور در جلسه با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن، خواستار تعیین تکلیف فوری پروژه سبحان۲ و اطلاع‌رسانی دقیق واقعیت پروژه و روند اقدامات انجام شده به مردم منطقه شد که با پیگیری فعال بانک مسکن در حال انجام است.

کد مطلب: 14195
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری