پست ۶۳ کیلوولت ورامین وارد مدار شد
تاریخ انتشار : تیر ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۴۰ ب.ظ
 
پست ۶۳ کیلوولت ورامین با اجرای آخرین مرحله نصب دکل‌های فشار قوی وارد مدار شد و از این پس، مردم شهرستان ورامین مشکل افت و نوسان ولتاژ نخواهند داشت.
 پست ۶۳ کیلوولت ورامین وارد مدار شد

به گزارش ندای وارنا؛هر چند که با اجرای عملیات اتصال پست ۶۳ کیلوولت ورامین، برق بخش‌های وسیعی از شهرستان ورامین قطع و به دنبال آن، ارتباط مخابراتی و جریان آب در برخی از مناطق ورامین با اختلال مواجه شد ولی با نصب آخرین دکل فشار قوی و اتصال خطوط پست ۶۳ کیلوولت، یکی از مهمترین نیازهای مردم ورامین در برخورداری از برق پایدار محقق شد.

رئیس شرکت برق منطقه‌ای شهرستان ورامین در حاشیه این عملیات به خبرنگار ایرنا گفت: در سال ۱۳۸۷، اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت را به ۶۳ کیلوولت تبدیل کرد، در جاده موسوم به کانال ورامین با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شد که از این پست، ۲ خروجی به ورامین و دو خروجی به پیشوا ارسال شد.

مسلم حاجی مزدرانی اظهار داشت: در مناطقی مانند شهرک خیرآباد و شهید مدرس ورامین، مشکلی در خصوص ضعف ولتاژ وجود ندارد ولی مرکز و بافت اصلی شهر ورامین به دلیل آنکه در انتهای شبکه قرار دارد، همواره با ضعف ولتاژ مواجه است.

وی گفت: پس از احداث پست تبدیل برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت، قرار بود که چهار خروجی برق به ورامین و جوادآباد کشیده شود تا مشکل ضعف ولتاژ در مناطق مختلف شهرستان برطرف شود ولی اجرای این پروژه بیش از ۱۰ سال مسکوت باقی ماند.

مزدرانی افزود: از دو سال پیش و با هدف کاهش میزان ولتاژ برق در مناطق مختلف شهرستان ورامین، عملیات اجرایی خط ۶۳ کیلوولت آغاز و زیر ساخت‌های اجرای طرح تا میدان ولی عصر (عج) ورامین با رفع معارضان شخصی فراهم و با همکاری مستقیم فرمانداری و مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران (مستقر در شهرستان ورامین) زمینه اجرای فاز نخست تا خیابان دانشسرا فراهم شد.

وی تأکید کرد: با اجرای کامل این طرح، دیگر ضعف ولتاژ در داخل شهر ورامین وجود نخواهد داشت و با اجرای فاز دوم، مشکل برق بخش جوادآباد نیز به طور کامل برطرف می‌شود.

رئیس شرکت توزیع برق ورامین گفت:  فاز دوم خط ۶۳ کیلوولت جدیدالاحداث شهرستان ورامین به عنوان یکی از پروژه‌های ملی وزارت نیرو دارای ۴ مدار است که امروز ۲ مدار آن برق‌دار و وارد شبکه شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که دو مدار دیگر این پست وظیفه برق‌رسانی به بخش مهمی از شهرستان را برعهده دارد و هم اکنون در پیک مصرف انرژی برق قرار داریم، لازم است تا با عبور از زمان پیک بار و نصب سه دکل تلسکوپی، دو مدار دیگر پست ۶۳ وارد شبکه شود.

مزدرانی گفت: با نصب دو دستگاه اتوبوستر و راه‌اندازی آن در هفته پیش رو، مشکل افت ولتاژ منطقه جوادآباد نیز برطرف می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 9779
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری