پسماندهای پزشکی قرچک ساماندهی می‌شود
تاریخ انتشار : آبان ۴, ۱۳۹۷ ۷:۵۵ ب.ظ
 
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک به بحث پسماندهای پزشکی اشاره کرد و گفت: جلسات مکرر در این خصوص برگزارشده و به‌زودی این پسماندهای خطرناک ساماندهی می‌شود.
 پسماندهای پزشکی قرچک ساماندهی می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛محمد طاهر ظاهری از قرچک گفت: موضوع فرونشست زمین با توجه به کمبود آب و خشک‌سالی در چند سال اخیر به موضوع مهم تبدیل‌شده است که امروز یک‌سوم اراضی کشور را تهدید می‌کند.

وی اظهار داشت: از عواملی که در بحث فرونشست زمین مؤثر عوامل طبیعی مثل زلزله، پدیده خشک‌سالی، کم‌آبی هست که در فرونشست زمین تأثیر دارند.

ظاهری افزود: یکی دیگر از عوامل فرونشست زمین عوامل انسانی مثل معدن کاری و همچنین برداشت بی‌رویه آب سفره‌های زیرزمینی هستند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک خطر نشان کرد: در قرچک به دلیل اینکه خاک آن رس است، نفوذ آب‌های زیرزمینی کمتر اتفاق می‌افتد و بیشتر آب به‌صورت سطحی باقی‌ می‌ماند به همین دلیل در سطح شهرستان قرچک کمتر از شهرستان‌های اطراف در دشت ورامین بحث فرونشست زمین را داریم و هنوز فرونشستی در سطح شهرستان قرچک گزارشی نشده است.

وی بیان داشت: حفر چاه‌ها غیرمجاز در منطقه یکی از دلایل فرونشست زمین است که در خصوص آن مدیریت درستی ندارد.

ظاهری تصریح کرد: با توجه به نیاز امروز کشور به آب به‌خصوص در بحث کشاورزی و همچنین عدم مدیریت آب‌های سطحی و عدم استفاده بهینه از فاضلاب‌ها و باز چرخش آن‌ها در طبیعت متأسفانه برداشت بی‌رویه از آب‌های سطحی ادامه دارد.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک به بحث کارخانه‌های آجر پزی در اطراف قرچک اشاره کرد و افزود: کارخانه‌های آجرپزی که در اطراف شهر قرچک وجود دارند از قدیم به‌صورت سنتی اقدام به برداشت خاک می‌کردند و هیچ‌کدام از آن‌ها مجوز بهره‌برداری ندارند و در چند روز اخیراً هم از یکی از همین کارخانه‌ها بازدید داشتیم و مجوز بهره‌برداری از خاک نداشتند.

وی اذعان داشت: نباید اجازه برداشت بی‌رویه خاک در منطقه داده شود در منطقه‌ای که خاک‌برداری صورت گرفته است توسط نخاله‌های ساختمانی پرشده و دوباره بر روی همین زمین‌ها  ساختمان ساخته شود و پایه و بنیاد این ساختمان‌ها محکم نخواهد بود و در آینده با کوچک‌ترین زمین‌لرزه‌ای تخریب می‌شوند و فاجعه‌ی زیست‌محیطی و انسانی پیش آید.

ظاهری اظهار کرد: طی چند ماهی که اداره محیط‌زیست در شهرستان قرچک مستقرشده است، بحث نخاله‌های ساختمانی که اطراف شهر تهران به مناطق اطراف آورده می‌شود و بیشتر در قسمت کوره‌هایی که خاک‌برداری کرده‌اند اتفاق می‌افتد چندین بار پیگیر این موضوع مهم بوده‌ایم با شهردار و نیروی انتظامی هم جلسه‌ای برگزار شد که از ورود نخاله‌های ساختمانی که از بیرون شهرستان وارد می‌شود، جلوگیری کنند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک به بحث پسماندهای پزشکی اشاره کرد و گفت: جلسات مکرر در این خصوص برگزارشده و به‌زودی این پسماندها که خیلی هم خطرناک هستند ساماندهی می‌شود.

وی در پایان گفت: از یک واحد ریخته گری چدن در شهرستان قرچک شکایت کردیم و به بقیه هم مهلت دادیم تا مشکلات خود را مرتفع کنند در غیر این صورت اقدام قضایی صورت خواهد گرفت و واحد تولیدی و صنعتی پلمپ خواهد شد.

منبع :فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 4931
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری