پل‌های عابر لرزان ورامین، بلای جان رهگذران
تاریخ انتشار : مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب.ظ
 
پل‌های قدیمی، فرسوده، زنگ زده و لرزان عابر پیاده در ورامین، این روزها به مشکل اساسی عابران پیاده تبدیل شده‌است.
 پل‌های عابر لرزان ورامین، بلای جان رهگذران

به گزارش ندای وارنا؛ عمر نصب پل‌های عابر پیاده در ورامین کمتر از ۲۰ سال است، ولی همین زمان هم کافی است تا این سازه‌های قدیمی و انگشت شمار، فرسوده، متزلزل و غیرقابل استفاده شوند.

طی سال‌های گذشته و در محدوده شهر ورامین، ۱۳ پل عابر پیاده در مناطق پرتردد نصب شده و تنها پل مکانیزه نصب شده در مقابل بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد آن هم فقط برای انتقال افراد به بالای پل، در همان سال نخست فعالیت از حرکت ایستاد و امروز درهای ورودی آن قفل و زنجیر شده‌است.

عمر بالای  پل‌های عابر پیاده، برخورد چندباره خودروها با پایه‌های چندین پل، تردد افراد طی سال‌های متمادی و فرسایش‌های طبیعی، این پل‌ها را فرسوده کرده و لرزان بودن آن را می‌توان وقتی بر فراز آن قرار گرفته‌اید به خوبی حس کنید.


پل عابرپیاده مقابل بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد که روزانه هزاران بیمار و مراجعه کننده از آن عبور می‌کند، یکی از خطرناک‌ترین این سازه‎ها در ورامین است به طوری که بخشی از عرشه آهنی پل طی سال‌های گذشته تخریب شده و با دو ورق آهنی بدون آج ( ورقه آهنی صاف) آن را سرهم کرده اند و عبور از آن، همانند عبور از یک پل معلق است و هر آن احساس می‌کنید که این پل فرو می‌ریزد.

پل مقابل ترمینال قدیمی ورامین نیز سرنوشتی نظیر پل عابر پیاده بیمارستان ۱۵ خرداد دارد، ۲۰ شهریور سال ۱۳۹۶ بود که برخورد یک‌ دستگاه خودروی سواری تیبا با پایه اصلی این پل، باعث مرگ راننده شد و به سازه و عرشه پل‌ آسیب جدی وارد کرد که این آثار هنوز هم بر روی عرشه پل وجود دارد و پس از گذشت سه سال،شهرداری نسبت به تعمیر آن اقدام نکرده‌است.

اما پل عابر پیاده مقابل دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی ورامین، ماجرای جالب‌تری دارد، پلی که برای مکان دیگری طراحی شده‌بود و به خاطر کمبود فضا، پیمانکار مجبور شد در پله‌های پل تغییر ایجاد کند، تغییراتی که باعث شده تا ارتفاع پله‌ها متفاوت باشد، برخی از پله‌ها ۱۰ سانتی‌متر و دیگر پله‌ها ارتفاعی بیش از ۲۰ سانتی‌متر دارند و این تفاوت ارتفاع بارها باعث افتادن رهگذاران شده است.

بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستان نمونه که از نخبگان شهرستان ورامین می‌باشند، با وجود خطراتی که جانشان را تهدید می‌کند، از عرض خیابان عبور می‌کنند.

شهرداری ورامین طی ماه‌های اخیر تلاش کرد که با مسدود کردن مسیر زیر پل‌های عابر پیاده، مردم را مجبور به استفاده از این وسایل کند ولی مردم باز هم ترجیح می‌دهند خطر عبور از عرض خیابان و احتمال تصادف را به جان بخرند، ولی از فراز این پل‌های لرزان عبور نکنند.

پل‌های عابر پیاده ورامین این روزها به بیلبوردهای تبلیغاتی تبدیل شده و بیش از عابران پیاده، تبلیغ آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها بر روی این سازه‌ها به چشم می‌خورد، وضغیتی که مردم نیز از آن گله بسیار دارند.

یکی از شهروندان ورامینی به خبرنگار ایرنا گفت: همسر من باردار است و برای انجام سونوگرافی و آزمایش مجبور بودم که بین بیمارستان ۱۵ خرداد و آزمایشگاه طرف دیگر خیابان تردد کنم ولی به محض بالا رفتن از پله‌ها و دیدن صحنه وحشتناک وسط پل، مجبور شدم ماشین کرایه کرده و سواره به طرف دیگر خیابان برویم.

محمدرضا سلطانی افزود: فکر کنم هزینه تعمیر مجدد این پل خراب کمتر از ۲۰۰ هزار تومان است.

تلاش چند روزه خبرنگار ایرنا برای پاسخگویی مسوولان شهرداری ورامین به نتیجه‌ای نرسید.

شهرستان ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 10184
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری