پنج هزار نفر از خدمات آموزشی پیشگیری بهزیستی پاکدشت برخوردار شدند
تاریخ انتشار : اسفند ۲۰, ۱۴۰۱ ۶:۲۰ ب.ظ
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات آموزشی پیشگیری بهزیستی در حوزه‌های مختلف برخوردار شدند.
 پنج هزار نفر از خدمات آموزشی پیشگیری بهزیستی پاکدشت برخوردار شدند

به گزارش ندای وارنا؛ نادره افشارها روز شنبه اظهار داشت: دوره‌های آموزشی با هدف گسترش برنامه‌های پیشگیرانه، افزایش توانایی‌های روانشناختی فردی و ارتقای بهداشت روان بین آحاد جامعه و به منظور حفظ سلامت سرمایه‌های انسانی برای کارشناسان، مراکز مشاوره عمومی، تخصصی، سلامت روان و تیم‌های گروه‌های فوریتی طرح محب توسط اساتید خبره متخصص و با تجربه و اعضای هیات‌های علمی دانشگاه‌ها و مدرسین بهزیستی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون و با هدف آموزش به همه نوجوانان و جوانان و ارتقای توانمندی فردی آن‌ها در انتخاب همسر، تشکیل خانواده و پیشگیری از بروز اختلاف بین زوجین، هزار و ۵۳۵ نفر از دوره‌های آموزش پیش از ازدواج بهزیستی استفاده کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سالجاری دوره‌های آموزشی “زندگی خانواده” با هدف پیشگیری از طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری، بی بند و باری جنسی و رفتارهای اعتیادی، تحکیم و گسترش اخلاق در خانواده، ارتقاء مهارت‌های ارتباطی سالم، ارتقای مدیریت منابع مالی، ارتقای مهارت‌های فرزند پروری، ارتقای توانمندی افراد برای تنظیم و ایفای نقش‌های خانوادگی، بهبود روابط جنسی زن و شوهر برای یک هزار و ۱۱۲ نفر در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

افشارها در خصوص مراکز مشاوره شهرستان پاکدشت اعلام کرد: در حال حاضر ۲ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی پاکدشت مشغول به فعالیت بوده و خدمات مشاوره و روانشناختی در زمینه های فردی، بین فردی، زوج، خانواده، پیش از ازدواج، کودک، تحصیلی، اجرای آزمونهای روانشناختی را به جامعه هدف و شهروندان ارائه می‌کند.

رئیس بهزیستی پاکدشت افزود: سه مرکز مشاوره عمومی، یک مرکز سلامت روان محلی در سال جاری به هزار و ۵۵۵ نفر از مراجعه کننده ارائه خدمت کرده و بیش از سه هزار و ۱۳۲ جلسه مشاوره برای آن‌ها برگزار کردند.

وی آگاه سازی و افزایش دانش عمومی درباره سلامت روان و مهارتهای زندگی را از اهداف مرکز و دفاتر مشاوره و خدمات روانشناختی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵۱ نفر به صورت غیرحضوری و حضوری از خدمات مشاوره روانشناختی برخوردار شده‌اند.

این مسئول از برخورداری ۸۵۰ نفر از دوره آموزشی خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت طرح محب در پاکدشت خبر داد و یادآور شد: آموزش‌های طرح محب شامل بحران بلایای طبیعی، مدیریت بحران، آسیب پذیری، حمایت‌های روانی اجتماعی، تیم فوریتی محب و نیروهای داوطلب، توانمندسازی مردم، توانمندسازی داوطلبان متخصص، نقش تسهیلگری در زمان بحران، نقش روانشناس و مشاور در زمان بحران و مشاوره سوگ است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 12623
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری