پیشبرد طرح بافت‌های فرسوده روستایی نیازمند مشارکت روستائیان است
تاریخ انتشار : آذر ۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ب.ظ
 
بخشدار قرچک مرکزی شهرستان قرچک گفت: پیشبرد طرح‌های بافت‌های فرسوده روستایی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیازمند مشارکت روستائیان است.
 پیشبرد طرح بافت‌های فرسوده روستایی نیازمند مشارکت روستائیان است

به گزارش ندای وارنا؛علیرضا رشیدیان در همایش نقش مؤثر شوراهای اسلامی روستاها و معتمدین محلی در توسعه پایدار و همه‌جانبه که در کانون فرهنگی تربیتی ملائک برگزار شد، اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه روستایی به عوامل متعددی وابسته است که از اصلی‌ترین پیش‌نیازهای آن، ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه و تقویت مشارکت آگاهانه مردم و نهادهای اداری روستا است و در تحقق این امر دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها به‌عنوان ارکان محلی مدیریت روستایی نقش به‌سزایی خواهند داشت.

رشیدیان افزود: در واقع سرمایه‌های اجتماعی همواره راه‌حل بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها بوده است و پیشبرد طرح‌ بافت‌های فرسوده روستایی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیازمند مشارکت روستائیان است.

وی گفت: آگاهی بخشی و حمایت‌های دولت از مزایای طرح‌های بهسازی و نوسازی مسکن روستایی باعث پیشرفت و توسعه روستا می‌شود.

وی در ادامه‌ی این همایش افزود: مردم بهتر از هرکسی از وضعیت محله‌ها و واحدهای مسکونی خود باخبر هستند، اگر اطلاعات درست و شفاف از فرآیند و اعطای تسهیلات در اختیارشان قرار گیرد آنان مشتاقانه‌ در اجرایی شدن این امور مشارکت می‌نمایند.

وی تصریح کرد: این مسئله مستلزم حضور فعالیت ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در بین روستائیان با بهره‌گیری از اطلاعات کارشناسان و مشاورین مربوطه است.

وی بیان داشت: تشویق و ترغیب مردم و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص مزایای صدور اسناد مالکیت روستایی، تسهیلات مالی، بهسازی مسکن، تقویت و نظارت، مدیریت اراضی کشاورزی و افزایش انگیزه لازم جهت پایداری سکونت در روستاها از موارد مهم دیگری است که باید به آن پرداخت‌.

بخشدار مرکزی قرچک تأکید کرد: مشارکت مردمی و تعامل هرچه بیشتر دستگاهی مربوطه به‌منظور تسریع درروند صدور اسناد مالکیت روستایی، باعث حضور مردم در روستاها و رونق کشاورزی می‌شود.

رشیدیان در پایان گفت: ضروری است به‌منظور توسعه روستاها، تأمین سرانه‌های قومی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارائه خدمات مذکور به روستائیان نسبت به تسریع در فرایند بازنگری، تهیه و تصویب طرح‌های روستایی مصوب‌های لازم صورت پذیرد تا به دنبال این اقدامات توسعه روستایی انجام شود.

منبع :قرچک آنلاین

انتهای پیام/

کد مطلب: 5894
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری