یک کارشناس اورژانس استان تهران:
پیشنهاد تعطیلی بسیار جدی است
تاریخ انتشار : مرداد ۹, ۱۴۰۲ ۷:۱۶ ب.ظ
 
یک کارشناس اورژانس استان تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی پیشنهاد تعطیلی را به دلیل گرمای هوا بسیار جدی دانست.
 پیشنهاد تعطیلی بسیار جدی است

به گزارش ندای وارنا؛ شروین تبریزی، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد: «با توجه به گرمای بی سابقه هوا در جهان و ایران و تأثیر مستقیم بر سلامت مردم، پیشنهاد تعطیلی بسیار جدی است.»

وی در توضیحات تکمیلی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: افزایش و یا کاهش دما می‌تواند خطرات جبران ناپذیری برای انسان به همراه داشته باشد. دمای مناسب برای بدن انسان ۳۷ درجه است.

تبریزی افزود: گرمازدگی درجات مختلفی دارد و در هر مرحله باید درمان‌های مختلفی را انجام داد،: در یکی از درجات نخست آن، فردی که در فضا گرم بوده دچار گرفتگی عضله و درد و گرفتگی در عضلاتی مانند مچ پا و یا ران پا می‌شود.

وی ادامه داد: این مرحله نگران کننده و اورژانسی نیست اما باید توجه شود فرد بیش از این دچار گرمازدگی نشود.

تبریزی به تشریح حالت دوم گرمازدگی پرداخت و افزود: در حالت دوم فرد گرمازده احساس خستگی و بی‌حالی می‌کند، روی پوست این فرد سرد و تعریق وجود دارد و بدن در این حالت تلاش می‌کند دمایش را به حالت عادی برگرداند؛ در این حالت اگر بدن به حالت عادی برنگردد ممکن است از ۲۰ تا ۸۰ درصد فرد جان خود را از دست دهد، در گرمازدگی درجه سوم، مکانیسم خنک سازی بدن کار نمی‌کند؛ پوست بدن فرد داغ و قرمز خشک و مرطوب است و فرد هوشیاری خود را از دست می‌دهد، در این شرایط احتمال مرگ مغزی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، ظهر دوشنبه وزیر بهداشت د جمع خبرنگاران با اشاره به عوارض گرمای بی‌سابقه هوا برای سلامت، از پیشنهاد این وزارتخانه به هیأت دولت جهت تعطیلی آخر هفته برای مناطقی که دمای بالاتر از ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند، خبر داده بود.

بهرام عین اللهی تاکید کرده بود: در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم.

کد مطلب: 13736
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری