مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین:
پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم و ۵۵ هزار تن جو از مزارع ورامین
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ب.ظ
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۰هزار تن گندم و ۵۵هزار تن جو از مزارع ورامین برداشت شود
 پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم و ۵۵ هزار تن جو از مزارع ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ محسن بنائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین اظهار کرد: در سال زراعی جاری میزان کشت گندم ۱۲هزار هکتار و کشت جو ۱۰هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از مزارع شهرستان ورامین حدوداً ۷۰هزار تن گندم و ۵۵هزار تن جو برداشت شود.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰هکتار مبارزه با زنگ زرد گندم صورت گرفته است و از کشاورزان درخواست می‌کنیم مزارع خود را بازدید کرده و در صورت آلوده بودن مزارع به آفت سِن حتماً سم‌پاشی را انجام دهند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین با اشاره به مبارزه با آفات، ادامه داد: تا به امروز حدود ۱۰هزار هکتار مبارزه با آفت «سِن مادر» در مزارع گندم و جو این شهرستان صورت گرفته است که این عملیات مبارزه همچنان ادامه دارد و در هفته‌های آینده مبارزه با علیه پوره سِن در مزارع انجام خواهد گرفت.

بنائیان ابراز کرد: با توجه به شرایط خاص زراعی که امسال داشتیم میزان بارندگی از مهرماه سال گذشته تاکنون حدود ۲۸۰ میلی‌متر بوده که نسبت به سال‌های گذشته دو برابر افزایش بارندگی را داشتیم و مزارع گندم و جو از شادابی، نشاط و تولید بالایی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام سال جهش تولید نام‌گذاری کرد با تلاش‌هایی که در جهاد کشاورزی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود تولیدات مزارع گندم احتمالاً یک و نیم برابر خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین در پایان تأکید کرد: از کشاورزان خواهشمندیم به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه مراقبت دولتی و خصوصی توجه کنند و مزارع خود را پایش و بازدید کنند و در صورت مشاهده هرگونه آفت و یا بیماری به خصوص آفت سِن و بیماری زنگ زرد گندم اقدام به سم‌پاشی کنند.

کد مطلب: 7833
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری