کاهش روند بیکاری در پاکدشت/ ارسال گل به عتبات +فیلم
تاریخ انتشار : آذر ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۳۳ ب.ظ
 
بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت گفت: در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان اتفاقات خوب و ظرفیت های اشتغالزایی رقم خورده است.
 کاهش روند بیکاری در پاکدشت/ ارسال گل به عتبات +فیلم

به گزارش ندای وارنا؛ سعید فکری روز سه شنبه اظهار داشت: در این شهرستان ۱۵ روستا داریم که جمعیت آنها در سرشماری سال ۱۳۹۵ قریب به ۵۰ هزار نفر جمعیت است.

فکری در ادامه به بیان ظرفیت روستاهای بخش مرکزی پرداخت و افزود: این شهرستان به عنوان قطب گل و گیاه شناخته می شود؛ به ویژه دهستان، فیلستان‌ و گلزار که در کشت گل و گیاه شاخه بریده و گلدانی فعالیت می کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت گلخانه وجود دارد، که ۴۷۰ هکتار آن فقط در روستاهای گلزار هستند. تمام گل عتبات عالیات، مشهد مقدس و عتبه مقدسه طی مراسمی در زمان های مقرر و به مکان های مناسب ارسال می شود.

وی از اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم در شهرستان پاکدشت رقم خورد، خبر داد: نهضت جاده سازی با قوت و تمام توان شکل گرفت؛ همچنین تعریض جاده‌های بین روستایی، آسفالت معابر روستایی، بالا بردن سرانه فضای سبز، بالا بردن سرانه بهداشتی، ترمیم و بازسازی کامل چندین خانه بهداشت در روستاها و دوبرابر شدن فضاهای سبز ایجاد شده از دیگر اقدامات نویدبخش پس از دوره دولت سیزدهم در روستاهای بخش مرکزی شهرستان پاکدشت بود.

سعید فکری ،اذعان داشت: طرح هادی در روستاهایی بازنگری شد و مشکلات مردم در روستاها در حال حل شدن هستند. در ۶ روستای دیگر این مشکلات به کل حل شده است و ۳ روستای شهرستان پاکدشت هم در حال بازنگری طرح هستیم.

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت توجه به معلولین را مهم دانست و گفت: اتفاقات خوبی برای معلولین رخ داد، در بخش مرکزی، لیستی اداره بهزیستی و آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داد؛ هزینه ایاب و ذهاب، تحصیل و کارآموزی معلولین بی بضاعت را به طور کامل پرداخت کردیم؛ تا در کنار این معلولیت، غم و غصه نداری را نکشند.

وی در خصوص این مهم ادامه داد: در تمام روستاها مقرر شد که بهسازی معابر، رمپ ها و پل‌هایی که در برخی امکان علی الخصوص پارک ها لازم است، صورت بگیرد؛ همچنین معابر و مسیر منزل تا مکان های گردشی فضای سبز یا ایستگاه هایی که این عزیزان بتوانند سوار ماشین شوند، ایجاد یا بهسازی شوند.
بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت در ادامه اظهار داشت: نکته بسیار حائز اهمیت که در طرح تکام یعنی همان توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در روستاها که توسط دولت پایه گذاری شد، اتفاق بسیار جالبی را رقم زد.

سعید فکری افزود: طبق بررسی های انجام شده، در روستایی مثل گلزار با توجه به پرورش گل و گیاه و فضایی که حاکم هست، بیکاری در این روستا به صفر رسیده است؛ طوری که ۵۰ درصد ظرفیت کاری از دیگر روستاها و حتی از داخل شهر و روستاهای دیگر تامین می شود؛ و مردم برای اشتغال به این روستا مراجعه می کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت گفت: یکی از نکات مثبت و ظرفیت های ایجاد شده در عرصه پرورش گل و گیاه، حال و هوای پاک و بسیار خوب است که این فضاها کم و نادر هستند.

سعید فکری ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد با خانواده اش حال و هوایی عوض کنند، می تواند به روستای گلزار سفر کند. همچنین بیش از ۵۰ نمایشگاه دائمی گل و گیاه با مساحتی قالب بر ۱۰۰ هزار متر مربع دایر شده است که همگان می توانند از این ظرفیت و فضای ایجاد شده بازدید داشته باشند.

۰۰:۰۰
-۰۴:۵۱

Download

کد مطلب: 14900
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری