فرماندار قرچک:
کتابخانه‌های موجود پاسخگوی نیاز علاقمندان به کتابخوانی نیست
تاریخ انتشار : بهمن ۵, ۱۴۰۱ ۳:۰۸ ب.ظ
 
فرماندار قرچک با اشاره به فعالیت پنج کتابخانه عمومی در این شهرستان، گفت: کتابخانه‌های موجود با توجه به جمعیت بالا، پاسخگوی نیاز علاقمندان به کتابخوانی نیست و لازم است تا حداقل ۶ کتابخانه جدید در این شهرستان احداث شود.
 کتابخانه‌های موجود پاسخگوی نیاز علاقمندان به کتابخوانی نیست

به گزارش ندای وارنا؛ علیرضا فاتحی‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قرچک اظهار داشت: شهرستان قرچک با جمعیت بالا از سرانه مناسبی در حوزه کتابخانه‌های عمومی برخوردار نبوده و فضاهای موجود پاسخگوی نیاز علاقمندان به کتاب و کتابخوانی نیست.

وی افزود: طی سال‌های اخیر، با همت شهرداری قرچک سراهای محله در مناطق مختلف شهرستان احداث شده که لازم است تا بخشی از ظرفیت این سراها به عنوان سالن مطالعه در اختیار علاقمندان به کتاب قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیاز جامعه معلولان به ویژه نابینایان، استفاده از فضاها و امکانات فرهنگی به ویژه کتابخانه است از این رو با همکاری شهرداری و انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، بخش ویژه نابینایان در کتابخانه اقبال لاهوری ایجاد می‌شود تا ۲۲۲ نابینای ساکن در شهرستان بتوانند از امکانات و کتاب‌های ویژه کتابخانه استفاده کنند.

فرماندار قرچک تاکید کرد: توسعه فضاهای کتابخانه نباید فقط به شهرها محدود شود و ایجاد و توسعه فضای کتابخانه در مناطق روستایی نیز باید در دستور کار قرار گیرد و با همکاری بخشداری، اماکنی برای استقرار کتابخانه سیار در مناطق روستایی در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان قرچک از چهار کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی برخوردار است که این کتابخانه‌ها با بیش از هشت هزار و یکصد عضو فعال مرد و زن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود.

فاتحی‌نژاد شمار کتابهای موجود در کتابخانه‌های شهرستان قرچک را ۱۲۳ هزار جلد اعلام کرد.

قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 11882
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری