فرماندار شهرستان پیشوا
کرونا تمام نشده، مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۷, ۱۳۹۹ ۸:۴۱ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: مبارزه با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از احتمال بروز موج‌های بعدی این بیماری جلوگیری کنند.
 کرونا تمام نشده، مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند

به گزارش ندای وارنا؛حسین عباسی روز یک‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان پیشوا افزود: با توجه به احتمال بروز موج‌های بعدی ویروس کرونا، از مردم درخواست می‌شود تا برای حفظ سلامتی خود و عموم جامعه، مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و آن را رعایت کنند.

وی یادآورشد: هر چند که شرایط فعالیت اصناف و اماکن عمومی تقریبا به حالت عادی بازگشته اما این به معنی شکست کرونا نیست و لازم است تا شهروندان نسبت به رعایت اصول بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته و با پایبندی به اصل در خانه ماندن، از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

عباسی اظهارداشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، برخی از هموطنان و نیز اتباع خارجی درگیر این بیماری شدند و عده ای عزیزان خود را از دست دادند و یا متحمل خسارات مادی و معنوی شدند از همین رو باید متوجه بود که برای غلبه بر این بیماری، چاره‌ای جز رعایت اصول بهداشتی به منظور قطع زنجیره انسانی انتقال این ویروس وجود ندارد.

فرماندار پیشوا با تقدیر از مشارکت مردم در اجرای طرح ملی غربالگری کرونا گفت: اطلاعات ۸۷ هزار و ۴۷۱ نفر از شهروندان شهرستان پیشوا در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شده و از زمان اجرای طرح ملی غربالگری کرونا تا کنون، تمامی این افراد با مراجعه به سامانه سلامت و یا در جریان تماس کارشناسان شبکه بهداشت، در این طرح ملی شرکت کردند.

وی افزود: از مجموع این افراد، اطلاعات ثبت شده ۳۳ هزار و ۶۰۶ نفر مربوط به اتباع خارجی است که سلامتی تمامی این افراد نیز در جریان تماس کارشناسان شبکه بهداشت و درمان همچون شهروندان ایرانی مورد بررسی قرار گرفت.

عباسی همچنین با اشاره به اجرای رزمایش مواسات در شهرستان پیشوا گفت: با توجه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان، یکهزار و ۸۰۰ سبد غذایی با همراهی مردم پیشوا بین نیازمندان توزیع شد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۶ اردیبهشت به ۸۹ هزا رو ۳۲۸ نفر رسید که از این تعداد پنج هزار و ۶۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند و ۶۸ هزار و ۱۹۳ نفر بهبود یافته اند.

گفتنی است طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۳۴ نفر بیمار جدید مبتلا به این بیماری شناسایی شده و ۷۶ نفر فوت کرده اند.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام/ف

کد مطلب: 7507
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری