سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین :
کشاورزان ورامینی به بیمه محصولات خود تمایلی ندارند
تاریخ انتشار : تیر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۱۰ ب.ظ
 
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: پرداخت نکردن به موقع غرامت و عمل به تعهدات باعث شده‌است تا کشاورزان این شهرستان به بیمه کردن محصولات خود تمایل نداشته باشند.
 کشاورزان ورامینی به بیمه محصولات خود تمایلی ندارند

به گزارش ندای وارنا؛ محسن بنائیان افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و جو رفته که در مجموع، تنها ۶ هزار هکتار از این اراضی توسط کشاورزان بیمه شده‌اند.
وی اظهار داشت: عدم بیمه محصولات کشاورزی به ویژه غلات که در معرض آسیب‌هایی همچون آتش‌سوزی قرار دارند، خسارات جبران ناپذیری را به کشاورزان وارد می‌کند چرا که در یک آتش‌سوزی کوچک، کل محصول یک مزرعه در چشم بر هم زدنی نابود می‌شود.
این مسول خاطرنشان کرد: آتش گرفتن یک هکتار محصول گندم که به قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی دولت خریداری می‌شود، ۱۵ میلیون تومان به کشاورز ضرر می‌زند.
بنائیان گفت: در فصل جاری چندین مورد آتش‌سوزی در مزارع گندم و جو ورامین رخ داد که هیچ‌یک از آنها تحت پوشش بیمه قرار نداشتند.
وی تصریح کرد: در یکی از موارد آتش‌سوزی، ۲۰ هکتار محصول گندم یک مزرعه در آتش سوخت در حالی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشت.
این مسئول اضافه کرد: سال گذشته تعهدات شرکت بیمه برای پرداخت غرامت کشاورزان به موقع صورت نگرفت که این امر باعث شد تا کشاورزان رغبتی به بیمه کردن محصولات خود نداشته باشند که تلاش می‌شود با مستند کردن عواقب بیمه نشدن و فرهنگ‌سازی مناسب، کشاورزان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.
سرپرست جهاد کشاورزی ورامین هزینه بیمه محصولات کشاورزی را از ۳۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۲ میلیون تومان با میزان تعهدات متفاوت نسبت به پرداخت خسارت اعلام کرد.
ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آب، تنها ۸۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

کد مطلب: 9581
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری