کشف کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی در ری
تاریخ انتشار : فروردین ۲۱, ۱۴۰۲ ۷:۰۱ ب.ظ
 
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از کشف کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی با استفاده از رسیدساز جعلی در این شهرستان خبر داد و گفت: فرد کلاهبردار دستگیر شد.
 کشف کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی در ری

به گزارش ندای وارنا؛  سرهنگ حسینعلی ابن علی روز دوشنبه اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی، و مراجعه مالباخته در ۱۸ فروردین ماه سال جاری به کلانتری ۱۷۴ قیامدشت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. ️

وی افزود: شاکی پرونده در تحقیقات اولیه گفت که دستگاه ورزشی خود را در سایت های خرید و فروش به ارزش ۶۰ میلیون تومان گذاشتم که فردی اعلام کرد که ۵۲ میلیون خریدارم؛ من موافقت کردم و در نهایت پس از دقایقی از طریق یکی از پیام رسان ها اسکرین شات انتقال وجه را برایم ارسال کرد اما پیامکی برای من نیامد و فرد مذکور گفت که پیامک تا ساعتی دیگر می رسد.

سرهنگ ابن علی ادامه داد: شاکی پرونده لوازم ورزشی را با تاکسی اینترنتی برای کلاهبردار ارسال می کند و بعدا می فهمد که رسید پرداخت اینترنتی جعلی بوده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری ادامه داد: پس از انجام اقدامات پلیسی هوشمندانه و جستجوهای ویژه در فضای سایبری و حقیقی، سرانجام ماموران کلانتری قیامدشت ردپای کلاهبردار را در یکی از شهرستان های همجوار ری شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

️سرهنگ ابن علی گفت: در تحقیقات ویژه و تخصصی انجام شده مشخص شد متهم دارای سابقه سرقت و زندان است و هم اکنون دارای ۳۰ پرونده کلاهبرداری اینترنتی در سراسر کشور اعم از خرید دام از شهرستان ملایر، لوازم خانگی از کردستان بوده و تحت تعقیب دستگاه قضایی است و بیش از ۲۰ حکم جلب برای وی صادر که ارزش کلی اموال کلاهبرداری شده ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

️این مسئول با اشاره به اینکه متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار داشت: این شیوه و شگرد سرقت در زمانی که زندان بودم طراحی و پس از اینکه آزاد شدم آن را اجرا کردم.

وی خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات تکمیلی، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل شعبه دادیاری دادسرای خاوران شد.

کد مطلب: 12877
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری