کلاهبردار میلیاردی در پیشوا دستگیر شد
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲ ۵:۲۵ ب.ظ
 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: یک کلاهبردار حرفه‌ای که با پیش فروش واحدهای مسکونی به ۲۳ نفر، از شهروندان کلاهبرداری کرده بود در شهرستان پیشوا دستگیر شد.
 کلاهبردار میلیاردی در پیشوا دستگیر شد

به گزارش ندای وارنا؛ سردار دلاور القاصی مهر روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت ۲۳ نفر از شهروندان در شهرستان پیشوا مبنی بر این‌که از آنها به بهانه پیش فروش و ساخت یک مجتمع تجاری، کلاهبرداری شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار ویژه پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات پلیس از شاکیان مشخص شد که فردی با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان نسبت به ساخت یک مجتمع تجاری ۳۵۰ واحدی اقدام کرده که پس از گذشت بیش از۱۰ سال، وی نسبت به تعهدات لازم در مورد تکمیل واحدهای مذکور هیچ گونه اقدامی انجام نداده و متواری شده است.

این مسئول افزود: ماموران پلیس پیشوا با انجام کارهای اطلاعاتی موفق شدند تا فرد کلاهبردار را در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی کنند که پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

القاصی مهر ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان کلاهبردار دستگیر شده مبلغ هفت هزار میلیارد ریال با جلب اعتماد از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

وی اظهار داشت: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی و مخل امنیت عمومی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر مردم از عملکرد پلیس است.

عامل کلاهبرداری به بهانه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در شرق استان تهران دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ارز دیجیتال خبر داد.

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی با اعلام این خبر گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت که به منظور آشنایی با نحوه سرمایه گذاری ارز دیجیتال به جستجو در کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام پرداخته و پس از آشنایی با کانالی که در این رابطه مشاوره می داد، از کارشناس آن کانال درخواست راهنمایی کرده است.

وی افزود: شاکیه در اظهارات خود عنوان کرد پس از دریافت راهنمایی‌های از کانال مذکور، اقدام به سرمایه گذاری نموده و کارشناس همان کانال تلگرامی مراحل خرید ارز و راه اندازی کیف پول را شخصا برای وی انجام داده که این فرد به دلیل داشتن رمز کیف پول شاکیه، اقدام به برداشت مبلغ یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال از حساب وی نموده و پس از آن دیگر پاسخگو نبوده است.

سلطان‌آبادی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی و بررسی‌های اولیه مستندات دیجیتالی ارائه شده و انجام اقدامات تخصصی، فرد مورد نظر شناسایی و به این پلیس دعوت شد.

این مسئول تصریح کرد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیر قابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، لب به اعتراف گشود و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان هشدار داد: فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

کد مطلب: 13444
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری