کلنگ‌زنی پروژه پل فیروزآباد در ری/ گره مهم ترافیکی در کمربندی دوم تهران رفع می‌شود
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲ ۶:۴۴ ب.ظ
 
عملیات اجرای پروژه پل فیروزآباد در محور کمربندی دوم تهران با برآورد هزینه ۱۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و تا 15 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
 کلنگ‌زنی پروژه پل فیروزآباد در ری/ گره مهم ترافیکی در کمربندی دوم تهران رفع می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛  آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه پل فیروزآباد در محور کمربندی دوم تهران که بیش از ۱۶ سال معطل مانده بود، به منظور رفع گلوگاه ترافیکی و تسهیل عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد در شهرستان ری صبح امروز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و مسؤولان شهرستانی برگزار شد.

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این مراسم اظهار کرد: احداث پل فیروزآباد در راستای حذف یکی از گلوگاه‌های مهم ترافیکی در محور کمربندی دوم تهران و با هدف تسهیل ترافیک اجرایی می‌شود.

وی گفت: ارتقاء ایمنی و حفظ جان همشهریان وظیفه و رسالت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است لذا آمادگی تکمیل این پروژه تا ۱۵ ماه آینده را داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تأکید بر اینکه محور کمربندی دوم تهران با اعتباری بالغ‌بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده خاطرنشان کرد: در محل تقاطع فیروزآباد با عرض کم برای یک لاین رفت و یک لاین برگشت طراحی شده بود که پس از تکمیل و بهسازی پل مذکور تبدیل به دو لاین رفت و دو لاین برگشت می‌شود.

تردد روزانه ۶۰ هزار خودرو از پل فیروزآباد

حمید زمانی در این مراسم با اشاره به مشکلات تردد در محور کمربندی دوم بیان کرد: پروژه پل فیروزآباد جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به ری بود و رئیس‌جمهور تأکید بر حل مشکل و رفع این گلوگاه ترافیکی داشتند.

وی افزود: در محور کمربندی دوم و محدوده پل فیروزآباد، بیش از ۶۰ هزار خودرو روزانه تردد می‌کنند لذا انتظار می‌رود تکمیل این پروژه در زمان کمتر از موعد مقرر انجام شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: پس از سفر ریاست جمهوری تمامی پروژه‌های مصوب با احداث و راه‌اندازی کارگاه‌ها به‌طور تقریبی آغاز به کار می‌کند و امیدواریم افتتاح این پروژ‌ه‌های مهم و اثرگذار پیش از موعد تکمیل و آغاز شود.

معطلی ۱۶ ساله پروژه پل فیروزآباد نماد ناکارآمدی بود

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس نیز در ادامه مراسم اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی صادق الوعده است و پروژه‌هایی که از چندین سال گذشته معطل مانده بود در این دولت رونق گرفت و امروز شاهد توسعه بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره در جای‌جای کشور هستیم.

وی افزود: این ستون‌ها بیش از ۱۶ سال است که در این منطقه احداث شده و به عنوان نماد ناکارآمدی کشور قلمداد می‌شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این محور در ساعات پیک و روزهای تعطیل قفل می‌شود لذا امیدواریم با توجه به اینکه ستون‌ها از قبل اجرایی شده است، باقی مراحل پروژه نیز با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد.

کد مطلب: 13436
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری