مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران:
کلیه شعب تأمین اجتماعی استان تهران الکترونیکی است/ افزایش ۶۷ درصدی تعداد بازرسی از کارگاهها
تاریخ انتشار : تیر ۲۷, ۱۳۹۶ ۸:۱۹ ب.ظ
 
مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران با اشاره به کسب رتبه نخست عملکرد بازرسی در سطح کشور گفت: اداره کل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران به عنوان پایلوت عملیات بازرسی الکترونیکی از سوی اداره کل درآمد سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شد و هم اکنون در کلیه شعب تابعه این اداره کل در حال انجام است.
 کلیه شعب تأمین اجتماعی استان تهران الکترونیکی است/ افزایش ۶۷ درصدی تعداد بازرسی از کارگاهها

به گزارش ندای وارنا، داریوش صالح پور مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران ضمن تبریک ۲۵ تیرماه آغاز هفته تأمین اجتماعی و بهزیستی اظهار داشت: این هفته، فرصت مناسبی برای بیان اهمیت، کارکردها و خدمات گسترده و مؤثر این دو مجموعه خدماتی است که به موجب مفادی از اصول قانون اساسی و در جهت تحقق عدالت اجتماعی و خدمت به محرومان و اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه شکل گرفته اند.

صالح پور با بیان اینکه تأمین اجتماعی و بهزیستی در مفهومی گسترده، یکی از هدف های اساسی پیامبران الهی بوده است، خاطر نشان کرد: تأکید اسلام با عنوان منادی عدالت اجتماعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش حمایت های اجتماعی و کاهش فقر به منظور افزایش سطح رفاه شهروندان و گسترش فرصت های اشتغال و توانمندسازی منابع انسانی بیانگر این مهم است.
وی با اشاره به سابقه ۶۰ ساله سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: این سازمان از جنبه های اقتصادی و اجتماعی دارای اهمیتی روزافزون بوده و به رکن اساسی در اقتصاد و اجتماع تبدیل شده است.
صالح پور افزود: اقدامات ارزشمند مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در راستای جلب اعتماد و رضایتمندی ذینفعان و خدمت رسانی به مردم در زمینه حمایت های اجتماعی جلوه ای زیبا از مهرورزی و خدمت به بندگان خداست.
وی با اشاره به اینکه قشرهای آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از مخاطبان تأمین اجتماعی و بهزیستی هستند، اذعان کرد: لذا ارائه خدمات درست و به موقع، موجب افزایش امید و رضایتمندی در این گروه ها شده و دست اندرکاران این دو نهاد برای نیل به این هدف مهم باید بیش از گذشته نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام ورزند.
مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران در این رابطه افزود: برنامه ریزی های انجام شده و اجرای دقیق برنامه های عملیاتی سازمان در حوزه های مختلف توسط کارکنان زحمت کش این اداره کل و واحدهای اجرایی کل موجب کسب رتبه نخست عملکرد بازرسی در سطح کشور شده است.
وی با اشاره به نقش مهم اداره کل شهرستانهای استان تهران در ارائه خدمات به مخاطبان تأمین اجتماعی، بیان داشت: گسترگی محدوده این اداره کل که مانند کمربندی پیرامون تهران را فراگرفته و از نظر اجتماعی و ترکیب جمعیتی مردم ساکن در این محدوده دارای خرده فرهنگهای مختلفی است به گونه ای که شباهت زیادی به ترکیب جمعیتی کشورمان دارد و می توان گفت در این محدوده با تنوع جمعیتی که دارد با یک ایران کوچک روبه رو هستیم.
وی درخصوص آمار و ارقام بیمه شدگان و افراد تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران، گفت: براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران در سطح ۱۵ شهرستان استان تهران تحت پوشش این اداره کل یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۳۵۹ خانوار با قومیتهای مختلف زندگی می کنند و همچنین محدوده تحت پوشش این اداره کل از نظر وضعیت سیاسی نیز دارای شرایطی ویژه و تا حدودی منحصر به فرد است.
صالح پور افزود: در محدوده فعالیت این اداره کل تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۶ بیش از یک میلیون و ۹۰۲ هزار و ۲۰۷ نفر از بیمه شدگان اصلی، تبعی و مستمری بگیر؛ که شامل بیش از ۶۰۷ هزار و ۶۹۷ نفر بیمه شده اصلی، یک میلیون و ۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر بیمه شده تبعی، ۱۲۴ هزار و ۴۴۲ پرونده مستمری بگیر اصلی و ۱۵۸ هزار و ۷۲ نفر مستمری بگیر اصلی و ۱۲۰ هزار و ۵۷۰ نفر تبعی می باشد را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران یادآور شد: توسعه و نهادینه شدن تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین حامی بیمه شدگان و کارفرمایان کشور، موجب توجه بیشتر مسئولان برون سازمانی نسبت به سازمان تأمین اجتماعی شده است.
وی با اشاره به افزایش تعداد بازرسی از کارگاههای حوزه فعالیت شعب تابعه اداره کل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران تصریح کرد: در طی سال ۱۳۹۵ واحدهای اجرایی حوزه این اداره کل بیش از ۲۱۶ هزار و ۶۷۱ بازرسی از کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی به عمل آورده اند که ۶۷ درصد افزایش عملکرد نسبت به سال قبل بوده است.
صالح پور افزود: ضمن اینکه مطابق آخرین رتبه بندی کشوری در سال ۱۳۹۴، منجر به کسب رتبه نخست عملکرد بازرسی در سطح کشور نیز شده است که این موضوع در شناسایی کارگاهها و بیمه شدگان جدید تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های عملیاتی سازمان طی سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ انجام بازرسی الکترونیکی بوده است، اذعان کرد: این اداره کل به عنوان پایلوت عملیات از سوی اداره کل درآمد سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شد و با انجام دقیق فرآیند کار و بازرسی الکترونیکی در شعبه اسلامشهر به عنوان اولین شعبه، این مهم به خوبی انجام پذیرفته و هم اکنون در کلیه شعب تابعه این اداره کل در حال انجام است.
وی همچنین در خصوص وضعیت جذب و تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی اظهارد اشت: براساس آخرین گزارش تحلیل آماری اداره کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی کل کشور، این اداره کل با بیشترین درصد جذب (۸/۳۵ درصد) در رتبه اول کشور قرار گرفته است.
صالح پور افزود: این بیمه شدگان جدید از اتباع ۲۰ کشور خارجی از جمله ( افغانستان، بنگلادش، پاکستان، عراق، یمن، ترکیه، روسیه و ایتالیا ) جذب شده اند و این امر بیانگر وجهه بین المللی سازمان تأمین اجتماعی می باشد.
وی با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی با هدف آموزش بیمه شدگان و کارفرمایان، تصریح کرد: به منظور افزایش سطح آگاهی بیمه شدگان و کارفرمایان، بازرسان تأمین اجتماعی شهرستان های استان تهران در مراجعه به کارگاهها، ضمن توزیع بروشورهای اطلاع رسانی و جزوه های آموزشی میان کارگران و کارفرمایان به پرسش های بیمه ای آنان نیز پاسخ می دهند.
صالح پور مدیرکل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران گفت: به منظور تحقق اهداف راهبردی سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان عزیز، این اداره کل برنامه های مختلفی را درطی سال گذشته اجرایی نموده است ازجمله: فراهم سازی شرایط لازم به منظور اجرایی شدن طرح ساختار نوین در سطح شعب تابعه، نصب دستگاههای نوبت دهی در واحدهای امور فنی بیمه شدگان، امورفنی مستمریها و نام نویسی و حسابهای انفرادی، درنظر گرفتن مکان خاص جهت ارائه خدمات ویژه به کافرمایان خوش حساب و بیمه شدگان آنها در محل شعبه (VIP)، انجام دیدارهای منظم مردمی با حضور روسای ادارات استان در محل شعب تابعه و بررسی و حل مشکلات کارفرمایان و بیمه شدگان بصورت حضوری در شعب شهرستانهای استان تهران، برگزاری نشستهای تخصصی با مدیریت شهرکهای صنعتی به منظور بررسی، آموزش و رفع مشکلات کارفرمایان در شهرک های صنعتی شهرستانهای استان تهران.
صالح پور در پایان ضمن پاسداشت خدمات و تلاشهای خدمتگزاران در عرصه مقدس تأمین اجتماعی و بهزیستی، گفت: فرا رسیدن این ایام را به تمامی مسئولان و کارکنان خدوم و زحمتکششان به ویژه بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران گرانقدر، تحت پوشش این دو سازمان، تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت روز افزون همگان را در راستای تحقق آرمانهای والای امام راحل عظیم الشان(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در سالی که توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نامگذاری گردیده بیش از پیش زمینه اجرای سیاستهای مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش عدالت اجتماعی و مهرورزی و رونق اقتصادی به بندگان خدا را فراهم آورده است آرزومندم.

کد مطلب: 1887
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری