کمبود ۷۰۰ تخت بیمارستانی در دشت ورامین
تاریخ انتشار : شهریور ۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳ ق.ظ
 
بر اساس استانداردها و با توجه به جمعیت سه شهرستان قرچک، پیشوا و ورامین بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی نیاز است؛ درصورتی که در دو بیمارستان ورامین حدود ۳۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد.
 کمبود ۷۰۰ تخت بیمارستانی در دشت ورامین

به گزارش ندای وارنا به نقل از تسنیم، امروزه یکی از نیازهای همه جوامع برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی است و کمبود این امکانات می‌تواند مشکلات بسیاری از جمله افزایش و تشدید بیماری‌ها، افزایش هزینه‌ها برای جامعه و نیز کاهش بهره‌وری افراد را به وجود بیاورد، از اینرو دولت‌مردان و دست‌اندرکاران امر باید بیش از پیش دربرآوردن این‌گونه نیازها تلاش کنند.

با همه این تفاسیر و علی‌رغم نیاز مبرم مردم به امکانات بهداشتی و درمانی، مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک تنها به دو بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد و شهید مفتح دسترسی دارند، البته از سال ۸۸ کلنگ ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی قرچک به زمین زده شده و تکمیل آن با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود و هم‌چنان هم با وجود وعده‌های مکرر مسئولان مبنی بر افتتاح آن، به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده است.

 از طرفی شهرستان پیشوا هم فاقد بیمارستان بوده و بیماران آن مجبور به مراجعه به دو بیمارستان ورامین هستند و مسلماً این دو بیمارستان پاسخگوی نیازهای مردم منطقه نیست و در نتیجه صف‌های طولانی مراجعه‌کنندگان و معطلی آنها و در بسیاری از موارد افزایش هزینه‌ها در اثر مراجعه آنها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پایتخت را به دنبال داشته است.

در همین راستا علی فتحی رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فضای بیمارستان ۱۵ خرداد و هم‌چنین تخت‌های بیمارستانی ما بسیار محدود است در حالی که مراجعه‌کنندگان فراوانی را از شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا داریم و امکانات موجود پاسخگوی نیاز بیماران منطقه نیست.

وی با اشاره به نیازهای درمانی منطقه افزود: براساس استانداردها و با توجه به جمعیت این سه شهرستان بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی نیاز داریم در صورتی که در دو بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد و شهید مفتح حدود ۳۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد و در واقع می‌توان گفت امکانات ما یک پنجم حداقل نیاز منطقه است.

رئیس بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد ورامین با بیان اینکه تنها راه‌حل این مشکل افزایش تخت‌های بیمارستانی است  عنوان کرد: آمادگی افزایش فضای فیزیکی بیمارستان و در نتیجه افزایش تخت‌های بیمارستانی را داریم، اما برای این کار نیاز به صدور مجوز داریم که امیدواریم با نظر مساعد مسئولان بتوانیم به آن دست بیابیم.

محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: اقدامات لازم جهت ساخت یک بیمارستان مجهز و استاندارد در ابتدای جاده آب باریک در زمینی به مساحت ۶ هکتار فراهم شده و پیش‌بینی ما این است که بتوانیم ۲۵۰ تخت بیمارستانی را در این بیمارستان داشته باشیم.

وی با اشاره به طولانی شدن روند بیمارستان‌سازی در کشور تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا برای افزایش سرعت ساخت بیمارستان کار را توسط یک خیر و با روش بیوتی انجام دهیم تا حداقل ظرف مدت دوسال احداث بیمارستان به اتمام برسد.

فرماندار ورامین بیان کرد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد و کار به روش بیوتی انجام شود که بهتر است، در غیر این‌صورت باید خودمان وارد کار شویم و با استفاده از بودجه‌ای که برای سفر رئیس‌جمهور در نظر گرفته شده و به کمک سازمان مسکن و شهرسازی و دستگاه‌های مربوطه کار کلنگ‌زنی بیمارستان را انجام دهیم.

 یوسفی با بیان اینکه سعی داریم تا این بیمارستان را با مدرن‌ترین و مجهزترین امکانات احداث کنیم خاطرنشان کرد: امسال به طور جدی به دنبال کلنگ‌زنی بیمارستان هستیم و وزیر بهداشت و درمان هم قول داده تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همکاری و تلاش مسئولان هر چه زودتر بیمارستان جدید ورامین نیز احداث شده و به بهره‌برداری برسد؛ اما با احتساب این بیمارستان باز هم با استانداردها فاصله زیادی داریم و همچنان باید شاهد صف‌های عریض و طویل بیماران در بیمارستان‌ها و مشکلات بعدی آنها باشیم.

کد مطلب: 2071
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری