گشت ساختمانی در بخش‌های مرکزی و جلیل‌آباد پیشوا راه‌اندازی شود
تاریخ انتشار : آذر ۱۳, ۱۳۹۷ ۸:۳۷ ب.ظ
 
فرماندار پیشوا گفت: بخشداری‌های مرکزی و جلیل‌آباد باید نسبت به راه‌اندازی گشت ساختمانی در محدوده‌های خود اقدام کنند.
 گشت ساختمانی در بخش‌های مرکزی و جلیل‌آباد پیشوا راه‌اندازی شود

به گزارش ندای وارنا؛حسین عباسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان پیشوا گفت: ازآنجاکه مسئله ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز یک امر بدیهی، واضح و مهم در شهرستان پیشواست، جلسات هماهنگی در این راستا نیز باید مدون، منسجم و منظم برگزار شود و پیشبرد اهداف آن مانند سایر ستادها، کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها اهتمام جدی اعضاء را می‌طلبد.

وی افزود: در شهرستان پیشوا که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیری در بخش کشاورزی دارد، مقابله با تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌مراتب از اهمیت مضاعف‌تری برخوردار بوده و نسبت به سایر نقاط استان تهران باید حساسیت بیشتری را نشان داد چراکه خروج این‌گونه اراضی از مسیر تولید زراعی، لطمات جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.

فرماندار شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: با همکاری همه مجموعه‌های اداری تلاش می‌کنیم تا سریع‌ترین و سهل‌ترین راه‌ها برای تأمین نیازهای مردم طبق مقررات و ضوابط قانونی فراهم شود ولی در کنار آن نیز باید حساسیت‌های لازم نسبت به حفظ و حراست از اراضی لحاظ شود.

وی اهتمام و جدیت رئیس و مجموعه دادگستری شهرستان پیشوا را در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز موجب آرامش خاطر دیگر ادارات و دستگاه‌های شهرستان دانست و گفت: ادارات باید از این موقعیت به‌عنوان یک فرصت ویژه استفاده کنند تا مأموریت‌ها را با پشتوانه قضایی به نحو احسن به انجام برسانند.

عباسی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در مقاله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی، نافی مسئولیت سایر ادارات نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید نسبت به انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله احساس تکلیف نموده و با رعایت دستورالعمل‌ها و بر طبق موازین قانونی و ضوابط و مقررات، امورات را پیش ببرند تا ضمن حفظ و حراست از اراضی، از خلاء‌هایی که ممکن است سبب سوءاستفاده برخی افراد و اتلاف بیت‌المال و سرمایه عمومی شود، جلوگیری شود.

وی با اشاره به تخلفاتی که احیاناً ممکن است در محدوده‌های مرزی دو شهرستان صورت بگیرد، گفت: در صورت ابهام در محدوده‌های مرزی دو شهرستان، بهترین راه استعلام است و این ابهام نباید بهانه‌ای برای عدم مقابله با تخلفات باشد بلکه با استعلام و اطلاع به مجموعه‌های فرادستی و همکاری بین دو شهرستان باید از اقدامات غیرقانونی جلوگیری کرد.

فرماندار پیشوا بر جدیت اعضای ستاد بر پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید کرد و ادامه داد: تمام توانمان را به کار می‌گیریم تا هیچ ساخت‌وساز غیرمجازی در منطقه انجام نشود و در صورت مشاهده ساخت‌وساز غیرمجاز، علاوه بر تشکیل پرونده برای فرد متخلف،  با دستگاه مربوطه نیز به دلیل قصور و کوتاهی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای گشت‌های ساختمانی در شهر و روستاها تأکید کرد و گفت: بخشداری‌های مرکزی و جلیل‌آباد باید نسبت به راه‌اندازی گشت ساختمانی در محدوده‌های خود اقدام کنند و با انجام گشت‌های مشترک با اداره جهاد کشاورزی و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نظارت بر ساخت‌وسازها را تشدید و زمینه سوءاستفاده برخی افراد را از بین ببرند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام شمس رئیس دادگستری شهرستان پیشوا ضمن تشریح  قوانین و دستورالعمل‌های برخورد با تغییر کاربری اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، جهاد کشاورزی را متولی اصلی مقابله با تغییر کاربری اراضی دانست و بر لزوم همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان پیشوا به ریاست حسین عباسی فرماندار و با حضور حجت‌الاسلام شمس رئیس دادگستری، سیروس جعفری معاون سیاسی انتظامی فرماندار و مسئول هماهنگی امور بخشداری مرکزی، شیرزاد یعقوبی معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری، سیدعباس حسینی بخشدار جلیل‌آباد، حکمت امیری شهردار و سایر اعضاء در فرمانداری برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بعد از جلسه نیز اعضای ستاد به اتفاق فرماندار شهرستان در بازدید میدانی روند ساخت و سازهای روستاهای بخش مرکزی را بررسی کردند.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 6029
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری