مدیر آموزش و پرورش پیشوا:
۱۱۰ مدرسه پیشوا مهیای آغاز سال تحصیلی هستند
تاریخ انتشار : شهریور ۲۶, ۱۴۰۲ ۴:۰۲ ب.ظ
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا گفت: ۱۱۰ مدرسه این شهرستان آماده استقبال از سال تحصیلی جدید و دانش‌آموزان هستند.
 ۱۱۰ مدرسه پیشوا مهیای آغاز سال تحصیلی هستند

به گزارش ندای وارنا؛ سعید تاجیک با اعلام آمادگی مدارس شهرستان پیشوا برای استقبال از دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی، اظهار کرد: از زمان ابلاغ پروژه مهر از سوی وزارت آموزش و پرورش فعالیت خود را در این راستا آغاز کردیم و مدارس شهرستان پیشوا شور و حال مهر مهدوی را دارند.

وی عنوان کرد: از نظر نیروی انسانی و فضای آموزشی، تربیتی و فضاسازی‌های داخلی، میز و نیمکت ۱۱۰ مدرسه این شهرستان مشغول فعالیت برای استقبال از دانش‌آموزان هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا بیان کرد: روز شنبه اول مهر ماه زنگ ایثار و مقاومت و بازگشایی مدارس در همه مدارس پیشوا به صدا درخواهد آمد، یک مدرسه به صورت متمرکز و ۱۰ مدرسه شاخص نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس زنگ بازگشایی خواهند داشت.

تاجیک خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ دبیر و معلم در مدارس پیشوا به امر تعلیم و تعلم می‌پردازند که تعدادی از آنان به‌ خصوص در مقطع ابتدایی معلمان حق‌التدریس هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با جذب نیروهای ماده ۲۸ کسری‌های محدود معلمان جبران و از روز نخست بازگشایی مدارس خدمات لازم به دانش‌آموزان ارائه شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا یادآور شد: بر اساس ماده ۲۸ در سال تحصیلی جدید جذب معلم خواهیم داشت، اما تعداد آن مشخص نیست و در آینده نزدیک اعلام می‌شود، البته در دفترچه آماری ارائه کرده‌اند اما هنوز محقق نشده و تعداد آن قطعی نیست.

تاجیک در بخش دیگری از سخنان خود درباره پروژه آموزشی افتتاح شده در شهرستان پیشوا، گفت: هنرستان بانو مریم کریمی شیرازیا ۲۲ خرداد ماه سال جاری در شهرک‌های شمالی شهرستان پیشوا (شهرک آژینه) گشایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین مدرسه خیّرساز ۱۲ کلاسه بانو صدیقی پیشوا نیمه نخست مهر ماه تحویل آموزش و پرورش شده و به فضاهای آموزشی اضافه می‌شود.

این مسئول همچنین درباره سرانجام رتبه‌بندی معلمان در آموزش و پرورش ای شهرستان پیشوا، تبیین کرد: تعدادی از همکاران ما درخواست بازنگری مجدد داشتند که ممیزی این قبیل معلمان در منطقه ارسال شد و به مرور در حال انجام است و به محض انجام صورتجلسه، احکام معلمان به همان میزان مشخص شده صادر خواهد شد.

تاجیک در ادامه با تأکید بر نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی به‌خصوص در زمینه اخذ شهریه از دانش‌آموزان، گفت: شهریه‌ها همه‌ ساله از سوی وزارت آموزش و پرورش مصوب و به ما ابلاغ می‌شود، البته هزینه‌های سرویس، فوق‌برنامه و جنبی جدای از شهریه بوده، اما معمولاً در مقایسه با سایر مناطق شهریه‌های مدارس غیردولتی شهرستان پیشوا بسیار پائین است.

وی توضیح داد: در خصوص شهریه مدارس غیردولتی اعتراضی از سوی خانواده‌های دانش‌آموزان نداشته‌ایم و نظارت شدید بر اینگونه مدارس داریم، هر چند در اوج شلوغی ثبت‌نام قرار داریم و همکاران ما در مدارس حضور پیدا می‌کنند و فرآیند ثبت‌نام با نظارت دقیق آموزش و پرورش شهرستان پیشوا صورت می‌گیرد.

کد مطلب: 14137
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری