۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در ورامین تخریب شد
تاریخ انتشار : آبان ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ب.ظ
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب ۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در ورامین، بیش از ۲۳ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد شد.
 ۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در ورامین تخریب شد

احمد فدایی اردستانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای جعفرآباد اخوان و خورین از توابع بخش مرکزی ورامین تخریب شد.
وی افزود: با تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز که امروز یکشنبه و با حضور نمایندگان دادستانی، فرمانداری، نیروی انتظامی و بخشداری مرکزی صورت گرفت، بیش از ۲۳ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد سازی شد.
وی اظهار کرد: افراد سودجو با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و دیوار کشی، در پی کسب سود و منفعت برآمده و افراد بدون آگاهی از ممنوعیت ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی، نسبت به خرید اقدام می‌کنند که با مشکلات عدیده ای مواجه می‌شوند.
فدایی تأکید کرد: ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و تبدیل آن به باغ ویلا و یا سوله علاوه ممنوع بوده و با قاطعیت با این اقدام برخورد می‌شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ده‌ها مورد ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف شهرستان ورامین تخریب و اراضی مرغوب کشاورزی آزاد سازی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین تصریح کرد: با اجرای طرح پایش مناطق روستایی، کلیه اراضی کشاورزی هر منطقه رصد و شناسایی می‌شود تا در صورت تغییر کاربری، به سرعت نسبت به تخریب آن اقدام شود.
ورامین که با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

کد مطلب: 7086
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری