۱.۹ درصد از تولید علم در کشور ایران انجام می شود
تاریخ انتشار : مهر ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۳۷ ب.ظ
 
امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و به فضل الهی ۱.۹ درصد از تولید علم در کشور ما انجام می شود.
 ۱.۹ درصد از تولید علم در کشور ایران انجام می شود

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی این انقلاب شکوهمند پرداخت و گفت: امروز ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است و به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد پارک های علم و فناوری هستیم، حال آن که در زمان طاغوت در این موضوع نقش عادی نیز نداشتیم.

وی گفت: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص ملی از ۱۶ درصد به ۴۰ درصد نیز بان گر جهش صنعتی ایران پس از انقلاب اسلامی است، باید بدانیم، صادرات غیر نفتی کشورمان پس از انقلاب اسلامی ۵۷ برابر افزایش یافته و تولید محصولات پتروشیمی داخلی نیز در ۴۰ سال گذشته ۳۳ برابر رشد داشته است.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: با وجود تحریم های شدید فنی، علمی و اقتصادی به فناوری کاملا بومی در صنایع هسته ای، هوایی و فضایی رسیده ایم و تولید سیمان در کشور ۱۰ برابر شده است، کاشی و سرامیک ۳۲ برابر و تولید فرش ماشینی ۲۰ برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی کلیه مراحل اکتشاف، استخراج، تولید و انتقال و مدیریت کلان صنعت نفت در اختیار بیگانگان بود، ولی امروز صادر کننده خدمات فنی و مهندسی هستیم، این پیشرفت ها نتیجه خود باوریف اتکا به درون، تحریم ها و تنگناها و تبعیت از ولایت فقیه بوده است، این که برخی بگویند، اگر شاه هم بود همین پیشرفت ها صورت می گرفت، دروغ های شاخ دار و حرف های عوام فریبانه است، در جریان ملی شدن صنعت نفت، حاکمان وابسته به غرب کارشکنی می کردند، از این موارد در کشور بسیار است.

محمودی با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع نخبگان گفت: در دوره قاجاریه به دلیل بی اعتنایی به نخبگان و استعدادهای ایرانی، کشور ۲۰۰ سال عقب نگاه داشته شد، ما یک درصد جمعیت جهان را داریم و باید سهممان از تلاش های بشر حداقل یک درصد باشد، اما در آخر دوره پهلوی یک دهم درصد تولید علم جهان در ایران انجام می گرفت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و به فضل الهی ۱.۹ درصد از تولید علم در کشور ما انجام می شود.

خطیب جمعه ورامین با بیان این که باید قدر انقلاب اسلامی را دانسته و به جوانان امید دهیم، گفت: باید نظام مدیریتی کشور به جای چرخیدن در دست یک عده معدود، به نخبگان بها دهد و آن ها را تشویق و حمایت کند.

وی افزود: جای تاسف است، که برخی افراد در کسوت معلمی یا استادی دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی بی اطلاعند و یا نفوذی و وابسته هستند و جوانان را به رفتن به خارج از کشور تشویق می کنند و به هویت ملی و انقلابی خود پشت می کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در شرایطی که آمریکای کثیف و رییس جمهور احمق این کشور برای نابودی نظام اسلامی نقشه می کشند، رهبری معظم انقلاب سند طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را ابلاغ کردند و همه را به تکمیل این سند، به عنوان یک سند بالادستی فرا می خوانند، طبق این سند باید ایران طی ۵۰ سال آینده و در سال ۱۴۴۴ از نظر سطح کلی پیشرفت در شمار ۴ کشور برتر آسیا و ۷ کشور برتر دنیا شناخته شود، این یعنی امید به آینده درخشان کشور و بالندگی نظام اسلامی بر اساس عقلانیت و دیانت، که موجب افتخار است.

وی از دستگاه های کشور خواست، به جای پرداختن و مشغول شدن به موضوعات فرعی و دغدغه رفع حصر سران فتنه و رای دادن به کنوانسیون های وارداتی و عکس سلفی گرفتن با این و آن و بحث و جدل پیرامون مسائل دست چندم، سند طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را جدی بگیرند و افزود: مردم می بایست به طور مداوم تحقق این سند را مطالبه کنند.

محمودی با بیان این که ما به شرط این که هویت انقلابی خود را حفظ کنیم، می توانیم به یک قدرت اقتصادی در دنیا تبدیل شویم، گفت: باید افراد صالح و لایق را بر مسند امور بنشانیم و شایسته سالاری به معنای واقعی به جای جناح بازی قرار بگیرد و به سنگ اندازی های عمروعاص ها توجهی نکنیم.

تقدیر از موکب داران اربعین حسینی

وی در پایان از مردم و مسئولین خواست به موکب های متعددی که توسط مردم مومن و ولایی ورامین در عتبات عالیات و به مناسبت پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا شده است، کمک کنند و گفت: این اقدام عزیزان در خدمت رسانی به سید و سالار شهیدان جای تقدیر دارد.

منبع : ورامین ما

انتهای پیام/

کد مطلب: 4728
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری