۳۵۰ میلیارد تومان در صنعت ورامین سرمایه‌گذاری شده است
تاریخ انتشار : شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ب.ظ
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این واحدها بدون استفاده از تسهیلات بانکی، ۳۵۰ میلیارد تومان است که با راه اندازی این واحدها که در حوزه پارچه و بافندگی، مواد غذایی و آشامیدنی، محصولات شیمیایی و دارویی، اسقاط خودرو، تولید مواد پتروشیمی و اسکلت فلزی ساختمان فعالیت می کنند، برای ۳۷۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شده است.
 ۳۵۰ میلیارد تومان در صنعت ورامین سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش ندای وارنا؛ حسن میرزایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تحریم های ناجوانمردانه دشمنان، سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی ورامین اشتیاق داشته اند و از شهریور سال گذشته تا امسال، ۱۴ پروانه بهره برداری برای این افراد صادر شده است.
وی گفت: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این واحدها بدون استفاده از تسهیلات بانکی، ۳۵۰ میلیارد تومان است که با راه اندازی این واحدها که در حوزه پارچه و بافندگی، مواد غذایی و آشامیدنی، محصولات شیمیایی و دارویی، اسقاط خودرو، تولید مواد پتروشیمی و اسکلت فلزی ساختمان فعالیت می کنند، برای ۳۷۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شده است.
میرزایی اظهار داشت: علاوه بر واحدهای تتازه تاسیس از سال گذشته تاکنون ۱۲ فقره اصلاح پروانه ناشی از توسعه واحدهای موجود شامل تولید محصول جدید و یا افزایش ظرفیت تولید با حجم سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵ نفرصادر شده است.
وی گفت: هم اکنون ۲۰ طرح در حال دریافت پروانه بهره برداری می باشند که با راه اندازی این واحدها تا پایان امسال، برای ۶۰۰ نفر شغل جدید ایجاد می شود.
رئیس صمت ورامین خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت به واحدهای صنعتی شهرستان و با وجود محدودیت های موجود، طی یک سال گذشته از محل تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ و تبصره هجده، ۹ واحد برای دریافت سرمایه در گردش به میزان ۶۹۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند که تا کنون ۲ واحد موفق به دریافت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات شده اند.
وی افزود: شهرستان ورامین با برگزاری ۱۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات ۸۰ واحد صنعتی، معدنی، صنفی و جهاد کشاورزی را مورد بررسی قرار داده و ۹۹ مصوبه برای رفع مشکلات این واحدها به تصویب رسید که ۸۷ درصد از این مصوبات در حوزه تأمین اجتماعی، مالیات و بانک ها اجرایی شده است.
میرزایی گفت: در حوزه اصناف نیز طی یکسال گذشته یک هزار و ۵۰ پروانه صنفی (تولیدی، توزیعی و خدماتی) در شهرستان ورامین صادر شده که این واحدها برای یک هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده اند.
وی با تأکید بر بازرسی مستمر از واحدهای مختلف شهرستان ورامین گفت: طی یک ماه گذشته، از ۳۳ هزار و ۱۹۰ واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی شده که برای ۸۵۶ واحد، پرونده تخلف با یک هزار و ۳۶۲ تخلف محرز شامل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه، عدم نصب برچسب قیمت، عدم صدور فاکتور و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی تشکیل شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین اظهار داشت: در زمینه مبارزه با قاچاق نیز اقدامات موثری در شهرستان ورامین صورت گرفته به طوری که از تعداد ۵ هزار و ۴۶۸ مورد بازرسی در حوزه صنفی و غیر صنفی، ۷۱ پرونده قاچاق به ارزش ۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تشکیل شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 6742
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری