۳۹۴ سرویس مجاز مدرسه در قرچک فعال است/لزوم افزایش سرویس های مجاز
تاریخ انتشار : آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۰۶ ب.ظ
 
شهردار قرچک با بیان این که ۳۹۴ سرویس مجاز مدرسه در قرچک فعال است، بر لزوم افزایش سرویس های مجاز مدارس در این شهرستان تاکید کرد.
 ۳۹۴ سرویس مجاز مدرسه در قرچک فعال است/لزوم افزایش سرویس های مجاز

به گزارش ندای وارنا؛محسن خرمی شریف صبح شنبه در جلسه توجیهی رانندگان سرویس مدارس شهرستان قرچک اظهار داشت: مبحث سرویس مدرسه با توجه به نوع فرهنگی که در جامعه اسلامی داریم از مقوله های مهمی برای تمام دستگاه‌ها محسوب می شود.

وی افزود: مبحث سرویس مدرسه از اهمیت فوق العاده بالایی برای دستگاه های اجرایی مانند آموزش و پرورش، نیروی  انتظامی، راهور و همچنین شهرداری برخورددار است‌.

شهردار قرچک اضافه کرد: این سه ارگان سه ضلع یک مثلث هستند که اگر یکی از این سه ضلع وجود نداشته باشند و یا در شرایط اجرایی نتوانند کار خود را به نحو مقتضی پیش ببرند، مطمئنا آن مثلث شکل نمیگیرد و مشکلاتی برای این مجموعه ها ایجاد خواهد کرد.

خرمی شریف گفت: مهم ترین بحث اجرایی سرویس مدرسه،  علاوه بر ضوابط و قوانینی که میتواند برای مجموعه های اجرایی داشته باشد، اعتقاد اسلامی و نوع پذیرش تربیتی است.

وی افزود: اگر اعتقاد قلبی و اسلامی در ما وجود داشته باشد دانش آموزانی که از سرویس مدرسه استفاده می کنند، را فرزندان خود می دانیم، با این رویکرد است، که می توانیم یک خدمات رسانی خوب در پی داشته باشیم.

این مدیر شهری اضافه کرد: با سرویس مدارس غیر مجاز که بدون آن استانداردهای اصلی مجموعه پلیس راهور، شهرداری و آموزش و پرورش فعالیت می کنند، برخورد می شود و تشکیل جلسات با خانواده های دانش آموزان می تواند نقش بسزایی در آگاهی آن ها در این خصوص داشته باشد.

خرمی شریف گفت: ما اگر بتوانیم فرهنگ سازی را در خانواده ها داشته باشیم که اهمیت ویژه ای برای سرویس مدارس و فرزندانشان قائل شوند، آن ها  به سمت سرویس های غیر مجاز نخواهند رفت.

شهردار قرچک افزود: شاید قسمتی از این فرهنگ سازی کوتاهی از طرف ما باشد، یعنی نتوانستیم در بین خانواده ها فرهنگ سازی کنیم که هر کسی را به عنوان سرویس مدارس فرزندانشان انتخاب نکنند. ولی با برنامه ریزی های مدون هم در مجموعه آموزش و پرورش، راهور و شهرداری به این جمع بندی برسانیم که از کسی استفاده کنند به عنوان سرویس مدرسه که استانداردهای مخصوص را داشته باشند.

وی بیان داشت: استفاده نکردن از سرویس های غیرمجاز در مدارس بهترین راه و روش فرهنگ سازی در بین خانواده ها است، اگر این مهم انجام شود روند خوبی را در پیش خواهیم داشت.

خرمی شریف اضافه کرد: ما در سال گذشته ۲۰۰ دستگاه سرویس مدارس در شهرستان قرچک داشتیم که خیلی عدد کمی است، اما امسال با پیشرفت به ۳۹۴ دستگاه رسیده، اما باز هم کافی نیست.

شهردار قرچک گفت: قطعا مشکلاتی در این سه دستگاه وجود دارد که باید بررسی و حل شود، در صدور پروانه ها سخت گیری نکنیم و مباحث مالی را تسهیل دهیم و زمینه امنیت هم باید بررسی شود.

وی در پایان اظهار کرد: سرویس مدرسه باید قلبی و دلی باشد، اولین چیزی که به آن میرسیم ایمنی و تامین امنیت جانی برای دانش آموزان است.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 6092
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری