رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک:
۳ هزار هکتار از اراضی ملی ورامین رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۴۱ ب.ظ
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: در طول دو دهه اخیر حدود ۳ هزار هکتار از اراضی ملی در دشت بزرگ ورامین رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.
 ۳ هزار هکتار از اراضی ملی ورامین رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است

به گزارش ندای وارنا؛ علی اصغر سپهوند رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مراتع ورامین با مساحت ۱۹۰هزار هکتار در جنوب دشت وامین واقع شده است که با وجود ۲۳۲ خانوار عشایری در ورامین سالانه حدود ۳۳هزار واحد دامی از این مراتع بهره‌برداری می‌کنند.

وی افزود: مراتع ورامین جزء مراتع قشلاقی است که دارای دو فصل بهره‌برداری و دو فصل چرای پاییزه و چرای بهاره است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک ادامه داد: چرای پاییزه در مراتع سیاه کوه دشت ورامین از اول آبان تا اول دی‌ماه طول می‌کشد و چرای بهاره از ۱۰ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه به مدت ۵۰ روز طول می‌کشد که امسال با توجه به بارندگی و ظرفیت و پوشش گیاهی خوب منطقه و بهار زودرس این دو چرا را از اول فروردین داشتیم که دامداران از اول سال وارد این مراتع شدند.

سپهوند اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که به عمل و آمده دستورالعمل‌هایی که از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع به منظور کنترل بیماری کرونا صادر شده است کوچ عشایر به مراتع لار مقداری به تعویق افتاده و دامداران مدت زمان بیشتری را در مراتع ورامین می‌مانند که از انتقال بیماری به منطقه لار جلوگیری شود که احتمالاً تا ۱۰خرداد میزبان دامداران عشایر در مراتع ورامین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چون این منطقه از وضعیت پوشش گیاهی خوبی برخوردار است می‌توان تا ۱۰روز بیشتر از حد ظرفیت میزبان دامداران باشیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک بیان کرد: عملیات مدیریت چرا از اول فروردین با پروانه چرا مطابقت داده شد و دامداران فاقد پروانه چرا از مرتع اخراج شدند و دامدارانی که دام مازاد داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.

سپهوند عنوان کرد: در طول دو دهه اخیر حدود ۳هزار هکتار از اراضی ملی در دشت بزرگ ورامین رفع تصرف شده و به دولت بازگردانده شده است.

وی ابراز داشت: منابع طبیعی با برقراری گشت‌های ویژه و محافطت از اراضی ملی در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تصرفات غیرمجاز به اراضی ملی تشکیل پرونده داده و آن را به دادسرا ارسال می‌کند و پس از اخذ احکام قضایی با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برخورد می‌شود که در ایام نوروز هم این گشت‌ها و کشیک‌ها به قوت خودش باقی بود و همچنان ادامه دارد و با هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی ملی قاطعانه برخورد می‌شود.

کد مطلب: 7924
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری