۴۰۷ واحد آلاینده در استان تهران شناسایی شده است
تاریخ انتشار : آبان ۲۰, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب.ظ
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ۴۰۷ واحد آلاینده در استان تهران شناسایی شده است، که باید یا آلودگی خود را کم کرده و یا سهم عوارض پرداخت کنند.
 ۴۰۷ واحد آلاینده در استان تهران شناسایی شده است

به گزارش ندای وارنا؛نعمت اله ترکی ظهر یکشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران حاضر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص مصوبات جلسه کمیته « تعیین نحوه توزیع عوارض آلایندگی» مربوط به پالایشگاه تهران طی سخنانی گفت: . تاکنون ۴۰۷ واحد آلاینده در استان تهران شناسایی شده است.

وی افزود: این واحد ها یا باید میزان آلایندگی خود را کم تر  و یا سهم عوارض خود را پرداخت کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان این که ۴۴ میلیارد تومان عوارض از سه منبع آلاینده پالایشگاه، نیروگاه و کارخانه سیمان دریافت شده است، گفت: این میزان عوارض دریافتی باید به قدر سهم مشخص شده بین شهرستان های اسلامشهر، ری، پاکدشت، قرچک، پیشوا و ورامین توزیع شود، البته ما در استان تهران به دنبال کسب درآمد از طریق دریافت مالیات نیستیم، چرا که این عقلانی نیست که سلامت مردم به خطر بیفتد تا ما مالیات بگیریم و درآمدمان را افزایش دهیم، معتقدیم قانون برنامه ششم خود فصل الخطاب بوده و شفاف گفته که در این زمینه چکار باید کرد.

ترکی معیار تقسیم بندی سهم هر شهرستان در عوارض آلایندگی را جدول کارشناسی سازمان محیط زیست دانست و افزود: این عوارض آلاینده ابتدا در رفع آلودگی آب و سپس در رفع آلاینده های دیگر شهرستان ها هزینه خواهد شد.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5409
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری