مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین :
۵۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین به روش گلخانه‌ای کشت می‌شود
تاریخ انتشار : تیر ۳۰, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب.ظ
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: ۵۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین به روش گلخانه‌ای کشت می‌شود که نیمی از این سازه‌ها در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.
 ۵۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین به روش گلخانه‌ای کشت می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛ محسن بنائیان روز دوشنبه  اظهار کرد: اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی مدرن و علمی فراهم می‌کند.

وی افزود: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب نیز نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون ورامین که با کمبود شدید منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین با روش گلخانه‌ای کشت می‌شود که از این مقدار، ۲۹۹ هکتار طی فعالیت دولت تدبیر و امید ایجاد شده است که این امر سهم به سزایی در افزایش میزان تولید محصولات زراعی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه دارد.

بنائیان افزود: شهرستان ورامین دارای یکی بزرگترین شهرک‌های گلخانه‌ای کشور در روستای حصارگلی است که فاز نخست آن، سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: مطالعه ایجاد مجتمع گلخانه ای در روستای حصارگلی از توابع بخش جوادآباد ورامین، در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ هکتار، از سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین : این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، افزایش تولید محصولات گلخانه ای، افزایش راندمان آب آبیاری و مصرف بهینه آب به دلیل استقرار گلخانه های مدرن و نیز تولید ماهی در استخرهای دو منظوره احداث شده است.

وی گفت: در فاز نخست این طرح، تاکنون زیر ساخت هایی نظیر خط انتقال آب به طول ۶ کیلومتر، حفر دو حلقه چاه عمیق آب با دبی ۵۳ لیتر در ثانیه، جدول گذاری جاده دسترسی داخلی به طول ۶ کیلومتر، احداث دو استخر بتنی روباز به ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب، یک دستگاه منبع هوایی فلزی با حجم ۱۵۰ متر مکعب و ۷۴ انشعاب برق ۳ فاز ۱۰۰ آمپر برای هر واحد گلخانه ایجاد شده است.

بنائیان افزود: در فاز نخست مجتمع گلخانه‌ای حصارگلی، ۵۴ واحد دارای پروانه تأسیس گلخانه سبزی، صیفی و گل های شاخه بریده با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شده ست.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 9869
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری