۶۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد
تاریخ انتشار : بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب.ظ
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب ۳۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی ورامین، ۶۵ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد و با حالت اولیه بازگشت.
 ۶۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

به گزارش ندای وارنا؛ محسن بنائیان گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، امروز ۳۶ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه پوئینک و روستای خورین از توابع بخش مرکزی با حکم قضایی تخریب و به حالت اولیه بازگشت و طی آن ۶۵ هزار هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد سازی شد.

وی اظهار داشت: این ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت دیوار کشی، تفکیک زمین و پی کنی بود که با حضور  فرمانده انتظامی ورامین، نمایندگانی از دادستانی بخشداری و فرمانداری تخریب و به حالت اولیه بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین تاکید کرد: مالکان ساخت و سازهای غیرمجازی تخریب شده موظفند تا ظرف ۱۰ روز نسبت به تخلیه مصالح ساختمانی و نخاله‌های باقیمانده در این اراضی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی جرم بوده و بر اساس قانون شناسایی و با حکم قضایی تخریب می‌شود.

بنائیان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و با حکم قضایی در مناطق مخلتف بخش‌های مرکزی و جوادآباد ورامین تخریب و بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان آزاد شد.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.

کد مطلب: 10601
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری