۷۰ هزار پاکدشتی بالای ۱۸ سال غربالگری فشار خون و دیابت شدند
تاریخ انتشار : آذر ۲۵, ۱۴۰۲ ۳:۱۶ ب.ظ
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت گفت: تاکنون که یک ماه از اجرای طرح ملی غربالگری گذشته است، بیش از ۷۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان را غربالگری کرده ایم و ۱۵۰ هزار نفر دیگر باید کمتر از یک ماه آینده غربالگری شوند.
 ۷۰ هزار پاکدشتی بالای ۱۸ سال غربالگری فشار خون و دیابت شدند

به گزارش ندای وارنا؛ دکتر رجب زینی وند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرهای کشور را بیماری های غیر واگیر به خودش اختصاص داده است در این بین چهار بیماری بیشترین سهم را دارند، اول بیماری های قلبی عروقی، دوم بیماری های تنفسی، سوم سرطان ها و چهارم بیماری دیابت است.

این مسئول با بیان اینکه بیماری دیابت و فشار خون عاملان خطرناکی برای سکته های قلبی و مغزی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: طرح ملی غربالگری فشار خون با هدف شناسایی افراد بیمار در سراسر کشور رقم خورده است و هم اکنون در شهرستان پاکدشت مشغول غربالگری دیابت و فشار خون افراد هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاکدشت ادامه داد: از تمام همشهریان و عموم مردم شهرستان پاکدشت درخواست داریم به این پویش بپیوندند و در این طرح غربالگری، قند و فشار خون خود را چک کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل و مراقبت کنیم و در پیشگیری بسیاری از سکته های قلبی و مغزی موفق باشیم.

زینی وند اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال دارای فشار خون بالا و حدود ۱۴ درصد مردم و افراد بالای ۱۸ سال مبتلا به دیابت هستند. کسانی که فشار خون بالایی دارند، حدود ۶۰ در صد آنها از بیماری خودشان اطلاع ندارند؛ و فشارخون بالا، عوارضی را بر جای می گذارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: سالیانه با بیماری دیابت ۳۰ هزار مرگ و میر اتفاق می افتاد که امیدواریم با طرح غربالگری بتوانیم از بیماری های ناشی از دیابت و فشارخون پیشگیری و مراقبت کنیم.

وی افزود: از مردم خواهش می کنیم با حضور در پویش و طرح غربالگری، قند و فشار خون خود را چک کنند تا بتوانیم در کنترل و مراقبت بیماری ها گام های موثری برداریم.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

کد مطلب: 15015
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری