۸۰۰ نفر از فرهنگیان قرچک در حوزه پژوهش فعالیت می کنند
تاریخ انتشار : آذر ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ب.ظ
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: کار پژوهشی صرفا در مرحله نظر نباید بماند باید منتهی به یک نتیجه و یک اثر شود و در این حوزه دستاورد هایی را داشته ایم و پژهشگران ما توانسته اند حرف خود را به مرحله عمل هم برسانند.
 ۸۰۰ نفر از فرهنگیان قرچک در حوزه پژوهش فعالیت می کنند

به گزارش ندای وارنا؛مهدی نیکبخت در حاشیه همایش هفته پژوهش  گفت : به مناسبت هفته پژوهش تجلیل از۱۲۰ برگزیدگان برتر در حوزه پژوهش و فناوری در کانون فرهنگی تربیتی ملایک برگزار شد .

وی گفت: جایگاه و اهمیت پژوهش بر هیچ کس پوشیده نیست شاید یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش در هر سه دوره تحصیلی پژوهش شکل داده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود: ایجاد حس کنجکاوی وپرسش گری تفکر و تدبیر و تعقل که در دین مبین اسلام هم به آن موکد اشارهد شده است‌.

وی ادامه داد: در قرآن کریم ۳۰۰ بار کلمه تفکر و تعقل تکرار شده است و این یکی از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است که به بحث پژوهش بپردازد.

نیکبخت تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، هرکاری که در حوزه پژوهش صورت میگیرد هزینه نیست به عبارتی یک سرمایه گذاری است لذا ما هرسال این برنامه پژوهش را برگزار کرده ایم به عنوان برنامه ای که یک تمرکز و دقت خاص و خوبی در انتخاب نفرات برتر در آن وجود دارد.

وی بیان داشت: پژوهشگران کسانی هستند که آمده اند تا غبار یک روندی و سکون و رکود را از پیکره ی آموزش و پرورش بزدایند و پاک کنند و سنگر علمی کشور را به حرکت در بیاورن شاید به جرات بتوان گفت اگر پژوهش نبود این پیکره و مجموعه و سیستم آموزشی درجا میزد.

این مسؤول تصریح کرد: انرژی کسانی که باعث پویایی، خلاقیت و تحرک بیشتر مجموعه آموزش و پرورش می شود همین افرادی هستند که در این حوزه پژوهش و چرخه علمی کشور فعالیت میکنند.

وی گفت: از بین ۳هزار همکار فرهنگی نزدیک به ۸۰۰ نفر در خود این دین و احساس تعهد را داشته اند و در حوزه پژوهشی وارد شده اند و در حال فعالیت هستند از این تعداد هم حدود ۱۲۰ نفر هم در سطح استان توانسته اند خوش بدرخشند و همکار خوب دیگری داریم که فراتر و در سطح ملی حائز اثر شده اند.

نیکبخت در خصوص طرح های پژوهشی خاطرنشان کرد: کار پژوهشی صرفا در مرحله نظر نباید بماند باید منتهی به یک نتیجه و یک اثر شود و در این حوزه دستاورد هایی را داشته ایم و پژهشگران ما توانسته اند حرف خود را به مرحله عمل هم برسانند.

منبع :فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 6292
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری