سرپرست فرمانداری قرچک:
۵۵۰۰ دانش‌آموز پایه اولی اول مهر به مدرسه می‌روند
تاریخ انتشار : شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۱ ب.ظ
 
سرپرست فرمانداری قرچک گفت: : شهرستان قرچک در مهرماه امسال بیش از 5500 دانش‌آموز پایه اولی در بیش از 160 کلاس درس حضور خواهند داشت.
 ۵۵۰۰ دانش‌آموز پایه اولی اول مهر به مدرسه می‌روند

به گزارش ندای وارنا؛بهمن خطیبی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش قرچک برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن مهرماه و بازگشایی مدارس پیامی که مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص بازگشایی مدارس می‌دهند، رهنمودهایی در آن پیام است که باید از آن اطاعت کرد و از آن به‌خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم در بحث تدریس و تربیت دانش آموزان موفق باشیم باید اول فرهنگیان، معلمان به ساختار آموزش‌وپرورش توجه داشته باشند تا تمام مشکلات رفع شود.

خطیبی افزود: برای اینکه دانش‌آموزی موفق داشته باشیم و باید افت تحصیلی دانش آموزان را به حداقل برسانیم و کیفیت آموزش را در مدارس بالا ببریم.

وی افزود: جمعیت شهرستان قرچک در یک محدوده ۹۰ کیلومتری شکل‌گرفته است، به همین منظور نیازمند حمایت نهادهایی همچون خیرین مدرسه‌ساز، بنیاد برکت و بنیادهای خیریه هستیم تا با ساخت مدرسه تراکم دانش‌آموزی را کاهش دهیم.

وی بیان داشت: جهت رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی تعداد مدارس را بالا ببریم تا بتوانیم تراکم دانش آموزان را در مدارس پایین بیاوریم تا بتوانیم کیفیت تحصیلی و نیازهایی که مدارس ما نیاز دارد تأمین شود.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکلات از اعتبارات ملی و استانی اداره کل نوسازی که جزو شرح وظایف آن است باید در برنامه‌های شهرستان استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک اذعان داشت: آموزش‌وپرورش یک دستگاه تعلیم و تربیت است از طرفی هم یک دستگاه و نهاد فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی که جامعه امروز ما را تهدید می‌کند بخشی از این آسیب‌ها به آموزش‌وپرورش برمی‌گردد، که باید این آسیب‌ها شناسایی و رفع نماید.

خطیبی تأکید کرد: در حال حاضر شاهد مواردی همچون اعتیاد، بزهکاری‌های اجتماعی که معمولاً گریبان گیر مدارس شده است را رفع کنیم و این امر با تلاش شبانه‌روزی مسوولان آموزش‌وپرورش محقق می‌شود.

سرپرست فرمانداری قرچک در پایان گفت: دولت تدبیر و امید به‌نظام آموزشی اهمیت و ارزش زیادی قائل است و بنده به‌عنوان فرماندار و رئیس شورای آموزش‌وپرورش در شهرستان قرچک تمام تلاشم را می‌کنم تا مشکلات به‌خوبی رفع شود.

 

 ۵۵۰۰ دانش‌آموز پایه اولی در مهرماه به کلاس درس می‌روند

 

مهدی نیکبخت مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک نیز در این جلسه اظهار داشت: در حوزه‌ی جنوب شرق استان تهران، شهرستان قرچک بالاترین رشد ورود دانش‌آموز را داشته است.

نیکبخت گفت: ما سالانه نزدیک به ۴ درصد رشد دانش‌آموزی داریم که امسال هم پیش‌بینی کرده‌ایم که نزدیک به ۵۲ هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان قرچک در هر سه دوره تحصیلی در مهرماه در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک افزود: شهرستان قرچک در مهرماه امسال بیش از ۵۵۰۰ دانش‌آموز پایه اولی در بیش از ۱۶۰ کلاس درس حضور خواهند داشت.

وی در پایان بیان داشت: تراکم دانش‌آموزی در شهرستان قرچک بالا است و خبرهای خوشی در حوزه آموزش‌وپرورش خواهید شنید.

گفتنی است، در جلسه شورای آموزش‌وپرورش از کارمندان نمونه این اداره با حضور بهمن خطیبی سرپرست فرمانداری تجلیل به عمل آمد.

منبع :فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 3497
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری