اجرای۴پروژه آبخیزداری بااعتبار۲۸میلیاردی در حوزه های آبخیز تهران
تاریخ انتشار : مهر ۸, ۱۳۹۷ ۳:۲۴ ب.ظ
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تهران از اجرای ۴ پروژه آبخیزداری با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار در حوزه های آبخیز تهران خبر داد.
 اجرای۴پروژه آبخیزداری بااعتبار۲۸میلیاردی در حوزه های آبخیز تهران

به گزارش ندای وارنا؛وحید انصاری صبح یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف کنترل سیلاب و رسوبات در سرشاخه های حوزه های آبخیز بالا دست شمال غرب تهران ۴ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال که از محل اعتبارات مدیریت بحران و استانی تأمین شده به مرحله اجرا درآمده است.

انصاری در ادامه افزود: این پروژه ها در حوزه های آبخیز کن، وردیج و واریش و زیر حوزه های آبخیز امام زاده داود، کشار، سولقان و سنگان و در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث و مرمت سازه های سنگی ملاتی و گابیونی و به حجم ۱۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

وی بیان داشت: از آنجایی که این زیرحوزه ها به شهر تهران مشرف می باشند از همین رو در اثر بارش های شدید و یکباره، سیلاب به همراه رسوبات تهدیدی جدی را برای شهر تهران رقم می زند که اجرای پروژه هایی از این دست تأثیر زیادی در کنترل سیلاب و کاهش آسیب ها و تخریب های ناشی از آن داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تهران اقدامات آبخیزداری را اقداماتی زیر بنایی برای توسعه کشور دانست و به برخی از مزایای این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب و فرسایش خاک موجب تقویت سفره های آب زیر زمینی و پوشش گیاهی می شود.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4145
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری