معاون شرکت بهره برداری:
۳۰ متر مکعب آب سد ماملو رهاسازی شد
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۸ ب.ظ
 
معاون شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان تهران گفت: به منظور تعادل سازی سطح آب سد ماملو و رفع نیاز آبی کشاورزان دشت ورامین، ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آب سد ماملو رهاسازی شد.
 ۳۰ متر مکعب آب سد ماملو رهاسازی شد

به گزارش ندای وارنا؛ حجت الله پاچیده روز جمعه گفت: به منظور کنترل مخزن سد ماملو، مدیریت سیلاب، تغذیه سفره های زیرزمینی و آبیاری اراضی پایین دست دشت ورامین، ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آب از سد ماملو به دشت ورامین رها سازی شد.
وی افزود: رها سازی آب سد ماملو همه ساله در زمان افزایش میزان بارش نزولات جوی و ترسالی به سمت دشت ورامین انجام می شود و اوایل فروردین ماه نیز ۱۵ متر مکعب بر ثانیه آب به سمت اراضی پائین دستی سد رها شده بود.
پاچیده اظهار کرد: بخشی از این آب وارد حوضچه های تغذیه مصنوعی سفره های زیر زمینی جمال آباد و منطقه خسرو در شمال محور امام رضا(ع) شده و بخشی نیز به آبیاری اراضی دشت ورامین اختصاص پیدا می کند.
وی تصریح کرد: بارش‌های بسیار خوب روز گذشته تأثیری بر گنجایش سد نداشت و ظرفیت سد برای مهار آب مناسب است.
معاون شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان تهران گفت: اکنون آب سد ماملو به اراضی جنوبی ورامین رسیده و بسیاری از انهار خشک قدیمی، از آب پر شده است.
دشت ورامین شامل شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک بیش از یک‌صدهزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، حدود ۶۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.
سدماملو در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران روی روخانه جاجرود ساخته شده است و تامین آب کشاورزی، آب شرب و برق شهرهای پاکدشت، ورامین و جنوب تهران را بر عهده دارد.

کد مطلب: 7647
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری