آغاز مرحله دوم نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای قرچک
تاریخ انتشار : شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۰۸ ب.ظ
 
رییس اتاق اصناف قرچک از آغاز مرحله دوم نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای این شهرستان خبر داد.
 آغاز مرحله دوم نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای قرچک

به گزارش ندای وارنا؛حمید رضا تاجیک گفت در خصوص شرایط بازار و خرید و فروش در شهرستان قرچک گفت:  دولت سعی دارد شرایط تخصیص ارز را مدیریت کند  اما  برخی مفاسد و بی نظمی ها موجب شده که  عملا ارزهای دولتی سر از بازار ازاد در بیاورد و کالاهای مهم و اساسی با  ارز ازاد خریداری شود و در بسیاری از موارد نیز   کالاها با ارز دولتی ۴۲۰۰ خریداری اما با قیمت  ارز ازاد به عرضه می شود.

وی بیان داشت: در ماه اخیر قیمت  کالاهای اساسی دیگر رشد نداشت اما نسبت به ابتدای  سال  گران شد که قدرت مردم برای خرید را کاسته و موجب رکود در مغازه ها و خرده فروشی شده است.

رییس اتاق اصناف قرچک در ادامه بیان داشت: در این شرایط  برخی تخلفات  از جمله احتکار، کم فروشی و گران فروشی نیز  تشدید می شود که خوشبختانه در قرچک با همکاری کسبه و مغازه داران و مردم  تخلفات صنفی رشد نداشته است.

وی با اشاره به آغاز دور دوم نظارت بر  فروشگاه های زنجیره ای گفت: تاثیر فروشگاه های زنجیره ای بر  کل واحدهای صنفی بسیار زیاد است و از این جهت  نظارت و بازرسی در  دستور کار اصناف قرچک قرار گرفته است.

تاجیک بیان داشت: در این بازرسی ها کم فروشی، عدم نصب قیمت و گرانفروشی بررسی می شود و بیش از ۲۰ فروشگاه زنجیره ای مطرح کشوری و استانی در شهرستان قرچک شعبه دارند که برای فعالیت نوع مجوز انها با خواربار فروشی ها و سوپر مارکت ها تفاوت دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 3865
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری