پیشوا:
آغاز همایش بزرگ «پیشوای قیام»
تاریخ انتشار : خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۵:۱۷ ب.ظ
 
همایش بزرگ پیشوای قیام به مدت دو روز در آستانه سالگرد قیام 15 خرداد در پیشوا آغاز شد.
 آغاز همایش بزرگ «پیشوای قیام»

به گزارش ندای وارنا؛  همایش بزرگ «پیشوای قیام» با حضور ۱۱۰ چهره فرهنگی کشور با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی ع شهرستان پیشوا آغاز به‌کار کرد.

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: امروز به یاد قیام ماندگار سال ۴۲ همایشی با عنوان «پیشوای قیام» با حضور ۱۱۰ چهره فرهنگی کشور در زمینه‌های شعر و ادبیات، رسانه، انیمیشین و غیره آغاز شد که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری افزود: ۵۷ سال از قیام خونین ۱۵خرداد ۴۲ می‌گذرد که این قیام تاریخی به وسیله مردم با اعتقاد انقلابی و با بصیرت خاص آن دورانی شروع شد.

وی گفت: مردمی که با داس، بیل و با ادوات زمان کشاورزی از سر زمین‌های کشاورزی، از کوچه و بازارهای خودشان بدون هدایت هیچ جریان سیاسی و هدایت شخص خاصی بخاطر دفاع از مرجعیت و رهبری حرکت کردند که به لطف خدا موفق هم شدند.

امام جمعه پیشوا گفت: امروز درس بزرگی که می‌توانیم از قیام ۱۵خرداد بگیریم این است که پای اعتقادات و مرجعیت‌مان بایستیم و همواره پشتیبان رهبری باشیم.

فرماندار پیشوا هم این قیام را یادگاری از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم کشور ما دانست و افزود: پانزده خرداد واکنشی از احساس عمیق مذهبی ملّت ایران، نمایشی از به پا خاستن مردمی که می‌خواستند ظلم و ستم را از بُن بر کنند و تجسّمی از تاریخ اسلام و درجه‌ای برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان‌هایی است که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند.

عباسی گفت: تفاوتی که نگاه و اعتقاد مردم ما به خصوص مردم پیشوا با سایر نقاط دیگر و حتی جهان در حال حاضر دارد آموزه‌هایی است که از مکتب امام(ره) و اسلام عزیز دریافت کرده بودند.

نام پیشوا همیشه به‌عنوان دیار ۱۵ خرداد مطرح است، مردمی که در قیام‌ ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن بر تن کرده و نام خود را به نام شهید و آزادگان‌ راه دین در تاریخ ایران اسلامی ثبت و به یادگار گذاشتند.

 ۵۷ سال پیش در ۱۵ خرداد سال ۴۲، هزاران کفن پوش از شهرستانهای پیشوا و ورامین در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) به سمت تهران حرکت کردند و نقطه آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی را رقم زدند.

کد مطلب: 8266
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری