فرماندار پاکدشت:
آموزش‌های مهارتی به عنوان عامل اصلی اشتغال پایدار مورد توجه مسئولان باشد
تاریخ انتشار : آذر ۱۹, ۱۴۰۲ ۷:۵۴ ب.ظ
 
فرماندار پاکدشت آموزش‌های مهارتی را دغدغه و مسئله مهم در رشد انگیزه و توانمندسازی جویندگان کار دانست و گفت: باید توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی به عنوان عامل اصلی ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه و تمرکز، تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
 آموزش‌های مهارتی به عنوان عامل اصلی اشتغال پایدار مورد توجه مسئولان باشد

به گزارش ندای وارنا؛ فاضل کارخانه روز یکشنبه در جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: نیازسنجی مهارت باید در شورا با توجه به داشته ها و ظرفیت‌ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا ارائه آموزش های مهارتی در راستای اشتغال هدایت شود.

وی افزود در راستای مهارت آموزی باید در شهرستان نیازسنجی و در این راستا استعداد یابی و بازار یابی و زمینه را فراهم کنیم که به واسطه آموزش درست، افراد لایق و آموزش دیده وارد بازار کار شوند.

این مسئول تاکید کرد: راه ما سند جامع مهارت و بهتر است همه طرح های شهرستان پیوست مهارتی داشته باشد.

کارخانه خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان لازمه آموزش ها در مسیر صنعت به جهت وجود شهرک ولکه های صنعتی شهرستان، صنعت گردشگری و همچنین توسعه ظرفیت‌های کشاورزی و گلخانه ای روستا و تنوع بخشی بر محصولات قابل ارائه در هر روستا است که با برنامه ریزی وتقسیم وظایف ادارات مرتبط محقق می شود.

فرماندار پاکدشت با اشاره به ظرفیت‌ و آمادگی تحول در شهرستان، گفت: امروزه مردم و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که صرفا داشتن مدرک تحصیلی، تاثیری در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال ندارد ،لذا باید به مهارت آموزی برای تحول در اقتصاد و شرایط اجتماعی توجه و نگاه ویژه داشت.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌ روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر در اولویت قراردادن این مهم در راس کارهای ادارات شهرستان تاکید کرد و افزود: بکارگیری چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات از قبیل مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت ضامن برگزاری انتخاباتی سالم است و تمام ادارات باید این چهار راهبرد را با جدیت دنبال کنند که مشارکت حداکثری، رقابت سالم و با امنیت کامل را در انتخابات شاهد باشیم.

جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان پاکدشت با حضور روسای ادارات فنی و حرفه‌ای، تعاون ،کار و رفاه اجتماعی،اتاق اصناف و روسای اتحادیه های مرتبط و دیگر اعضای جلسه به منظور آموزش جواز کارگاهی و بین کارگاهی در صنایع، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و آموزش دوگانه، بررسی موضوع ماده ۱۳ قانون نظام صنفی ویژه اتحادیه ها و صنوف، طرح سایر موارد مرتبط با جلسه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

کد مطلب: 14973
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری