استاندار تهران:
استفاده غیر اصولی از آب‌های زیرزمینی عامل نشست زمین در ورامین
تاریخ انتشار : تیر ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب.ظ
 
استاندار تهران بیان کرد: اگر امروز نشست زمین در دشت ورامین اتفاق افتاده است به علت بهره برداری بی رویه از آب‌های زیرزمینی بوده
 استفاده غیر اصولی از آب‌های زیرزمینی عامل نشست زمین در ورامین

به گزارش ندای وارنا؛  ‌انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران صبح امروز در مراسم پویش «هر هفته الف. ب. ایران» «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» که با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو انجام شد،اظهار داشت: افتتاح طرح آبرسانی به پیشوا از سد ماملو درخواست مردمی بود که به تاخیر افتاده بود و امروز محقق شد، همزمان با این طرح مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی محمود اباد و عملیات اجرایی ۷ و ۸ فاضلاب جنوب تهران نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: این عملیات‌ها نشان می‌دهد که ما در عمل یک رویکرد راهبردی و جامع نگر را برای استان تهران و به ویژه جنوب شرق استان در برنامه‌های وزارت نیرو در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: اگر امروز نشست زمین در دشت ورامین اتفاق افتاده است به علت بهره برداری بی رویه از آب‌های زیرزمینی بوده و این که ما یک نگاه کلان نداشتیم که اگر ۳۳۰ میلیون متر مکعب در سال فاضلاب را تصفیه کنیم و در آب‌های کشاورزی استفاده کنیم و چاه‌ها را ذخیره می‌کردیم می‌توانستیم از فرونشست جلوگیری کنیم، برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نگاه علمی و تخصصی بود که توانست تدوام پیدا کند.

محسنی بندپی تصریح کرد: امیدوارم «پویش همه با هم» برای تأمین زیرساخت‌ها و نگاه به معیشت و شرایط کنونی که با کرونا کمی نگران کننده شده تداوم یابد اما باید در نظر گرفت که جامع نگری وزارت نیرو متوقف نشده است و نباید به بهانه کرونا از معیشت و افتتاح طرح‌ها غافل شد.

استاندار تهران با تاکید بر ادامه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خاطر نشان کرد: امیدواریم زودتر زنجیره کرونا را شکست دهیم و با مقابله همه جانبه با کرونا روند خدمت و جامع نگری را تداوم بخشیم.

کد مطلب: 9671
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری