فرماندار شهرستان قرچک:
تمام ارکان شهرستان قرچک باید برای حمایت از کارگران بسیج شوند
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت: قشر کارگر همیشه زحمتکش است و در دوران کرونایی فعلی، تمام ارکان شهرستان قرچک باید برای حمایت از کارگران، به‌خصوص کارگران فصلی، بسیج شوند.
 تمام ارکان شهرستان قرچک باید برای حمایت از کارگران بسیج شوند

به گزارش ندای وارنا؛بهمن خطیبی در جمع خبرنگاران با تبریک روز جهانی کار و کارگر به همه کارگران شریف شهرستان قرچک، گفت: دو دسته کارگر در جامعه است که دسته اول حقوق‌بگیر دائمی و ثابت نهادها و اداره‌ها و کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ هستند و زندگی معیشتی آن‌ها در روزهای شیوع ویروس کرونا، کمتر آسیب دیده است.

وی اضافه کرد: دسته دوم شامل کارگران فصلی، کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک و کم بازده هستند که این روزها در تنگنا قرار دارند و وظیفه تمام ارکان دولتی، عمومی و خصوصی شهرستان است که با قدرت برای حمایت از این قشر آسیب‌دیده بسیج شوند.

فرماندار شهرستان قرچک تأکید کرد: ممکن است بخش کوچکی از این ضرر و زیان‌ها و کمبود کار و… با کمک‌های بلاعوض معیشتی دولت و ارائه تسهیلات مختلف از قبیل بیمه بیکاری، وام و… جبران شود، اما در درازمدت باید برنامه‌ریزی شود تا بنیان خانواده‌ها به‌واسطه عدم اشتغال و عدم تأمین معیشت روزمره فرونپاشد.

وی افزود: وظیفه اداره‌ها و نهادهای دولتی و مردم‌نهاد مرتبط با امور کارگران، صنعت، تولید و… این است که با شناسایی دقیق مشکلات کارگران آسیب‌دیده، بتوانند برای آینده، برنامه‌ریزی کامل و جامعی داشته باشند و درحال حاضر نیز آن‌ها را تحت چتر حمایت قانونی خود قرار بدهند.

خطیبی از نهادهای حمایتی نیز خواست تا در این امر به یاری بشتابند و تا حد توان و در راستای وظایف محوله و قانونی‌شان، به کارگران زحمتکش و آسیب‌دیده کمک کنند.

وی در پایان تصریح کرد: جامعه بزرگ کارگری، ستون‌های اجتماع هستند که نبود آن‌ها می‌تواند به ساختار زندگی همه مردم لطمه بزند، پس باید با حمایت جدی از این قشر به شادابی و پویایی و سرزندگی مردم رسید.

کد مطلب: 7665
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری