دبیر ستاد توانمندسازی شهرستان ری خبر داد:
توانمندسازی شغلی اقشار کم‌برخوردار با سامانه کافل
تاریخ انتشار : شهریور ۱۷, ۱۴۰۲ ۱:۵۲ ب.ظ
 
دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار شهرستان ری گفت: ثبت‌نام علاقمندان به اشتغال یا ارتقاء شغلی نقش قابل توجهی در توانمندسازی اقشار هدف دارد.
 توانمندسازی شغلی اقشار کم‌برخوردار با سامانه کافل

به گزارش ندای وارنا؛ کامبیز خالقی دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار شهرستان ری ضمن ارائه توضیح در مورد خدمات عمومی ستاد توانمندسازی شهرستان ری در حوزه‌های آموزش، سلامت، فرهنگ و بسته خدمتی اشتغال و حمایت از کار و تولید، سامانه کافل را به عنوان سامانه معین دبیرخانه ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار در جهت شناسایی و ساماندهی کارجویان معرفی کرد.

وی بیان کرد: کافل ضمن جمع‌آوری اطلاعات دقیق کارجویان و ارائه مشاوره‌های شغلی، بستری سریع در استفاده از تفاهم‌نامه‌های کشوری ساماندهی نیازهای شغلی در سطح شهرک‌های صنعتی استان تهران را فراهم می‌کند.

دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار شهرستان ری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ثبت‌نام علاقمندان به اشتغال یا ارتقاء شغلی از طریق دهیاری‌ها و مراکز فرهنگی شهرداری‌های تابعه نقش قابل توجهی در توانمندسازی اقشار هدف ستاد و رفع نیازهای ضروری این عزیزان به صورت پایدار داشته باشد.

خالقی تاکید کرد: بازار کار مجازی کافل سامانه‌ای است که با هماهنگی ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار و همچنین دستگاه‌های حوزه کار و اشتغال و مجوز از اداره کار استان تهران اقدام به ثبت‌نام از کارجویان نموده است.

وی افزود: در این سامانه اطلاعات کامل شغلی از جمله مهارت‌های لازم برای هر کار گنجانده شده و بدین طریق مشاوره شغلی مناسبی در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار شهرستان ری ادامه داد: برای اولین بار در ایران به کمک آزمون‌های معتبر تأیید شده توسط دپارتمان روان‌شناسی کافل، کارجو می‌تواند به شناخت دقیق‌تری از ویژگی‌های روان‌شناسی، شخصیتی و سایر جنبه‌های شناختی خود برسد.

خالقی اضافه کرد: کارشناسان دپارتمان مشاوره شغلی کافل، در همه مراحل کارجو را در کسب موقعیت‌های شغلی بهتر همراهی نموده و با معرفی مهارت‌های لازم هر شغل به کارجو را در راستای پیشرفت شغلی کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ضمن در سامانه بازار کار مجازی کافل به موضوع آموزش‌های مهارتی هم بطور ویژه توجه شده و با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای، امکان ارائه آموزش‌های رایگان فنی‌وحرفه‌ای برای اقشار کم برخوردار به ویژه در شهرستان ری ایجاد شده است.

 

کد مطلب: 14059
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری