نماینده مردم پاکدشت در مجلس:
دانشگاه فرهنگیان در پاکدشت راه‌اندازی می‌شود
تاریخ انتشار : دی ۳, ۱۴۰۲ ۲:۵۳ ب.ظ
 
نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان خبر داد و گفت: این مجموعه آموزشی ظرفیت پذیرش ۱۵۰۰ دانشجو را دارد.
 دانشگاه فرهنگیان در پاکدشت راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛ فرهاد بشیری، نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان پاکدشت با پذیرش ۱۵۰۰ دانشجوی پسر احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز استان تهران به تربیت معلمان متعهد و متخصص، راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان پاکدشت در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده، موافقت‌های لازم از وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان اخذ شده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه، مطرح کرد: با توجه به رشد جمعیت و ظرفیت‌های بالای فرهنگی و علمی در پاکدشت از یک سو و همچنین کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش از سوی دیگر، این دانشگاه بالغ بر ۱۵۰۰ دانشجو پسر ظرفیت دارد.

بشیری در همین رابطه ادامه داد: ساختمانی که برای این دانشگاه در نظر گرفته شده، در گذشته دانشسرا بوده و در حال حاضر نیاز به تعمیر و بازسازی دارد، همچنین باید امکانات و تجهیزات لازم برای آموزش دانشجویان در این دانشگاه فراهم شود.

وی درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده در این‌باره، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با مسئولان شهرستانی هستیم تا بتوانیم ساختمان دانشسرای قدیم پاکدشت را که متعلق به آموزش و پرورش است، برای راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در اختیار بگیریم.

به گزارش تهران نیوز، دانشگاه فرهنگیان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود، در تلاش است با تربیت معلمان شایسته و متعهد زمینه را برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم کند.

راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش بوده که این اقدام، نشان‌دهنده عزم دولت برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش و تربیت معلمان کارآمد و متخصص است.

راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، می‌توان بخشی از کمبود معلم در کشور را جبران کرده و به بهبود وضعیت آموزش در مدارس کمک می‌کند.

منبع: تهران نیوز

کد مطلب: 15073
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری