نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور:
قدرت خریدومعیشت جامعه کارگری بسیار پائین است/ورامین کمترین آمار جذب نیرو در تشکل‌ها را در استان تهران دارد
تاریخ انتشار : شهریور ۱۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۶ ب.ظ
 
نماینده کار‌ گران در شورای عالی کار کشور گفت: قدرت خرید، معیشت و رفاه جامعه کارگری بسیار پائین است و نیازمند نگاه ویژه مسوولان است.
 قدرت خریدومعیشت جامعه کارگری بسیار پائین است/ورامین کمترین آمار جذب نیرو در تشکل‌ها را در استان تهران دارد

به گزارش ندای وارنا؛علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور در همایش شوراهای اسلامی کار جنوب شرق استان تهران که در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد اظهار داشت: این همایش با محوریت بیمه، دستمزد و معیشت و رفاه کارگران برگزار می‌شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور گفت: دشت ورامین از مناطقی است حضور کارگران در این شهرستان‌ها چشمگیر است و نیازمند نگاه ویژه جامعه کارگری و مسوولان کشوری به این منطقه و سایر مناطق کشور را می‌طلبد.

خدایی افزود: حال جامعه کارگری در وضعیت کنونی خوب نیست و بیمار است، نمی‌توان به وضعیت کنونی جامعه کارگری در استان تهران و کشور افتخار کرد باید به این وضعیت بیمار جامعه کارگری سامان داده شود.

وی در ادامه افزود: جامعه کارگری دارای سه ضلع است امنیت شغلی، معیشت کارگران و ایجاد تشکل سازی در جامعه کارگری که همان شرکای اجتماعی جامعه کارگری هستند و علت بروز مشکلات موجود در جامعه کارگری تقویت این سه است که به نحو احسن انجام‌نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تشکل سازی در کشور از کارگران تائید شده و شناسنامه‌دار بین ۱۰ الی ۱۵ درصد هست و شهرستان ورامین کمترین آمار عضوگیری در تشکل یابی را دارد.

وی به بحث امنیت شغلی کارگران در کشور اشاره کرد و افزود: در بهترین حالت ممکن در کل کشور ۴ درصد از کارگران امنیت شغلی دارند، اگر سه و نیم میلیون نفر از کارگرانی که به‌صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند را لحاظ کنیم این آمار به دونیم درصد خواهد رسید.

وی بیان داشت: با توجه وضعیت حقوقی و دستمزد کارگران در کشور ۳۴ درصد از کارگران معیشت و رفاه لازم رادارند.

وی اذعان داشت: تصمیمات کارگری را کارشناسان و نخبگان جامعه کارگری نمی‌گیرند بلکه این سیاسیون هستند که بدون اطلاع از جامعه کارگری و شناخت کافی تصمیم‌گیری می‌کند و این رویه حاصل تصمیمات غلط افراد سیاسی در دوره‌های گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ افزایش خوبی در دستمزد داشتیم متأسفانه با افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی این افزایش دلخواه جامعه کارگری نیست و بنده به‌عنوان نماینده کارگران در شورای عالی کار و افزایش دستمزد را تقاضا دارم.

خدایی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص قدرت خرید جامعه کارگری گفت: قدرت خرید، معیشت و رفاه جامعه کارگری بسیار پائین است و حقوق دریافتی کارگران نسبت به وضعیت موجود کفاف زندگی روزمره یک خانواده سه الی چهار نفر را نمی‌دهد و باید فکری به حال وضعیت موجود کرد.

وی در ادامه گفت: یکی از صحبت‌هایی که در حال حاضر در جامعه مطرح می‌شود این است که اگر دستمزد و حقوق افزایش یابد با کاهش اشتغال و تعدیل نیرو مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: امروز بهترین زمان افزایش دستمزد است، کارفرمایان باید با افزایش دستمزد موفقت کنند تا قدرت خرید کارگران افزایش یابد، اگر افزایش خرید بالا رود محصولات شرکت‌ها به فروش می‌رسد و اشتغال ایجاد می‌گردد و افزایش دستمزد قدرت خرید را بهبود می‌بخشد.

این مسؤول در ادامه گفت: اگر به جامعه کارگری سبد کالایی تعلق می‌گیرد باید از جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) جدا شود و پخش سبد کالا از طریق تعاونی‌ها و شرکای اجتماعی جامعه کارگری انجام شود.

خدایی در پایان گفت: از همه مسوولان خواست تا به وضعیت بیمار جامعه کارگری رسیدگی کنند و این موضوع با افزایش حقوق امکان‌پذیر است.

منبع :فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 3505
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری