مانور تخلیه اضطراری مسافری در مترو شهرری عملیاتی می‌شود
تاریخ انتشار : دی ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ق.ظ
 
شهردار منطقه ۲۰ ضمن تشریح ویژه برنامه‌های ستاد مدیریت بحران از برگزاری مانور تخلیه اضطراری در خط یک متروی تهران به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله خبر داد.
 مانور تخلیه اضطراری مسافری در مترو شهرری عملیاتی می‌شود

به گزارش ندای وارنا ، منصور کتانباف ظهر امروز در بازدید از ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت راه‌های تخلیه اضطراری مسافران از محدوده تونل بوجاری (حدفاصل مترو شهرری و باقرشهر) در مواقع بحرانی، مانور عملیاتی در ایستگاه مترو شهرری به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ مانور عملیاتی، مدیریتی و دورمیزی با مضامین مختلف با مضامین اسکان، تخلیه امن اضطراری و انفجار پمپ گاز در این منطقه جنوبی برپا شده است تا ادارات و نهادهای مرتبط آمادگی لازم را در شرایط بحرانی بیابند.

بازسازی پناهگاه‌های محلی جهت اسکان اضطراری

شهردار منطقه ۲۰ فعالیت ستاد مدیریت بحران را تاثیرگذار برشمرد و گفت: علاوه بر آماده‌سازی دو بوستان جانبازان و اندیشه برای اسکان اضطراری، دو پناهگاه محلی در محله‌های دولت‌آباد و جوانمرد قصاب نیز برای اسکان شهروندان در شرایط بحران بازسازی شده و قابل بهره‌برداری است.

کتانباف با اشاره به اهمیت جلب مشارکت شهروندان افزود: در حال حاضر ۱۵۲ گروه مدیریت بحران در اماکن منطقه ۲۰ شکل گرفته است تا در شرایط بحران‌های احتمالی بحث کمک‌های دگرامدادی و خودامدادی از سوی شهروندان انجام شود.

توسعه گروه‌های دوام در دستور کار

کتانباف به توسعه گروه‌های دوام اشاره کرد و گفت: با عضوگیری و آموزش سه گروه جدید دوام، داوطلبان واکنش اضطراری محلات بیست‌گانه به یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی نظیر چادرزنی و ساخت ابزار مفید اصول ایمنی از وسایل دورریز نیز به گروه‌های دوام ارائه می‌شود.

کتانباف در پایان یادآور شد: برگزاری ۲۴ جلسه فصلی، بازآموزی گروه‌های مدیریت بحران اماکن، برگزاری دوره‌های آموزشی به پرسنل ۱۳۷، و انعقاد تفاهم‌نامه با موسسه پرستاران را از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران در سال جاری است.

کد مطلب: 358
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری