مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) رسید
تاریخ انتشار : فروردین ۲۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۳ ق.ظ
 
عملیات حفاری تونل مکانیزه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران صبح امروز آغاز شد.
 مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) رسید
به گزارش ندای وارنا، صبح امروز چهارشنبه ۲۳ فروردین ۹۶ پروژه احداث نیمه جنوبی خط ۶۶ مترو تهران حد فاصل دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز شد.

خط ۶ مترو تهران به طول ۳۲ کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های شهید همت، آیت‌الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام در ادامه مسیر به میدان های ولیعصر (عج)، هفت تیر، امام حسین (ع) و شهدا می‌رسد و سپس با عبور از خیابان ۱۷ شهریور به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود.

این در حالی است که بخش توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران به طول ۶ کیلومتر از منطقه دولت آباد آغاز و به ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی منتهی می‌شود. بنابراین با احداث توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران، طول این خط به ۳۸ کیلومتر خواهد رسید و تبدیل به بلندترین خط مترو در خاورمیانه می‌شود. این در حالی است که ۴ ایستگاه چشمه علی، ابن باویه، میدان عبدالعظیم و حرم عبدالعظیم حسنی در توسعه جنوبی خط ۶ پیش‌بینی شده است.

به همین اساس به علت کاهش معضلات کارگاه‌های عمرانی برای شهروندان و حفظ آثار باستانی، تاریخی و طبیعی در این منطقه، عملیات ساخت تونل مترو، با استفاده از تکنولوژی TDM خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: 1244
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری